The Story

Op 18 februari, vier maanden voor de verkiezingen, doken er plots iets meer dan 170 mysterieuze verkiezingsborden op langs de Vlaamse wegen. Op de verkiezingsposters stonden Vlaamse partijvoorzitters in exotische hawaïhemdjes. Dat het om een marketingstunt ging, was duidelijk. Maar van wie?

De volgende dag werd het mysterie opgelost: alle verkiezingsborden werden overplakt met een grote banner: ‘België is geen eiland. Daag onze politici uit om over de grenzen te kijken op www.geeneiland.be.’

Efficient use of media

Met de verkiezingsborden creëerden we ons eigen en low-budget affichagenetwerk. De borden werden immers opgesteld door vrijwilligers van 11.11.11. Een slimme seeding-aanpak resulteerde in een trending topic op de sociale media en zette zowat alle Vlaamse nieuwsredacties even op hun kop. Meer nog: de volgende dag stond de campagne op de voorpagina’s van alle Vlaamse kranten. Politici werden onder druk gezet via een online actie. Bezoekers van de campagnesite verstuurden virtuele postkaartjes met hun eisen naar de partijbureaus en deelden de actie op Facebook en Twitter.

Online Actie

Resultaten

Verruim je kijk op advertising en content marketing, schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Wij willen je inspireren en nieuwe ideeën aanreiken.

Oeps! Je browser lijkt niet meer in topconditie te zijn. Hierdoor wordt deze website niet optimaal weergegeven. Installeer de laatste versie van je favoriete browser om The Fat Lady in al haar glorie bewonderen.