VUB organiseert zijn content - The Fat Lady

The Story

Een universiteit zit op een berg content. Hoe orden je die en koppel je ze aan de ambities van een organisatie die zijn stempel wil drukken op de maatschappij?

De Vrije Universiteit Brussel is een buitenbeentje in het academisch landschap. Studenten worden er vooral opgeleid om een eigen mening en blik op wereld te hebben. Het is dan ook geen verrassing dat veel van de docenten dagelijks in de media opgevoerd worden om hun mening te geven.

Probleem

  • VUB heeft heel veel te vertellen en deed dat ook al, alleen gebeurde dat heel versnipperd en niet altijd op even goede wijze. Hoe kunnen we er voor zorgen dat VUB zijn content en assets optimaal inzet om versterkend naar buiten te komen?
  • Belangrijkste doel is alle content beter ordenen en organiseren en daarbij een community bouwen rond alles dat VUB is en te vertellen heeft.
  • We richten ons naar studenten, personeel, alumni, bedrijven, pers en politici.

Aanpak

Vanuit de doelgroep werd een panel opgericht: de VUB500, een burgerinitiatief, op academisch niveau, met mensen die met hun input de vernieuwingen vorm en (bij)sturing geven. Om mensen te werven voor het panel, werden 2 filmpjes gemaakt, waarin als symbool voor de vernieuwing het bestaande magazine Akademos afgevoerd werd. Binnen de week meldden 623 mensen zich als lid van het panel.

HENRI Magazine

Het magazine Akademos werd vervangen door het nieuwe blad ‘Henri’, een redelijk eigenzinnig blad, met opinies, visies, verwezenlijkingen, allen met een brede blik op de wereld. Henri verschijnt 4 maal per jaar en gaat dieper in op bepaalde onderwerpen.

Wat de studenten zelf denken over Henri, zie je in deze video.

Ontvang de laatste editie

Wil je onze publicaties in het echt zien?
Vraag dan hier een exemplaar aan dan zorgen wij dat het in je brievenbus beland.

Contentplatform VUB Today

Voor de day to day content werd het platform ‘https://www.vubtoday.be’ opgericht. Ongeveer 50 entiteiten op en rond VUB produceren nu al content, gaande van studentenverenigingen, wetenschapsgroepen tot VUB corporate. Alle highlights worden (sommige automatisch) verzameld op dit contentplatform.

Verruim je kijk op advertising en content marketing, schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief

Wij willen je inspireren en nieuwe ideeën aanreiken.

Oeps! Je browser lijkt niet meer in topconditie te zijn. Hierdoor wordt deze website niet optimaal weergegeven. Installeer de laatste versie van je favoriete browser om The Fat Lady in al haar glorie bewonderen.