HELDEN LAAT JE NIET WACHTEN BRIGHTFISH - The Fat Lady

The Story

In een legendarisch filmjaar boordevol blockbusters mag je als slimme adverteerder gewoon niet ontbreken in de bioscoop. Om dit duidelijk te maken, communiceerden we één jaar lang over de grootste kaskrakers. Met als absoluut hoogtepunt de release van Star Wars: The Force Awakens.

50 Shades of Grey

In een eerste direct mail speelden we in op het schuldgevoel van adverteerders die de kans hadden laten liggen om een groot publiek te bereiken dankzij het succes van 50 Shades of Grey. ‘Straf jezelf!’, was de boodschap. Een bijgevoegd zweepje liet weinig aan de verbeelding over.

James Bond: Spectre

In een interview met een ongeduldige James Bond, een native ad in Media Marketing, introduceerden we het thema: ‘Helden laat je niet wachten.’ De boodschap aan de adverteerders was: ‘Boek snel je campagne en profiteer van de blockbusters.’

In het voorjaar gingen we een alliantie aan met The Dark Side en werd een Stromtrooper het gezicht van de campagne. In een kitscherig interieur zat hij verveeld een sjaal te breien om de tijd te doden. Het campagnebeeld werd gebruikt in een advertentie, eendirect mailen op een poster.

Onze Stormtrooper ging ook op bezoek bij reclamebureaus en mediacentrales voor een ludieke activatie. Gewapend met twee breinaalden en een bol wol nam hij plaats in de wachtruimtes. Zijn passage bleef niet onopgemerkt: reclamejongens en -meisjes gingen maar al te graag op de foto met de Stormtrooper. En zo kon je zijn parcours perfect volgen op Twitter.

CCB Awards: reclamehelden laat je niet wachten

Ook reclamehelden wachten niet graag. Zeker niet aan een drukke bar. Wie tijdens het gala van de CCB Awards geen tijd wou verliezen aan de toog, kon zijn drankjes gewoon bestellen via de app van Brightfish.

Terwijl het wereldwijd storm liep voor de voorverkoop van Star Wars: The Force Awakens, werd een eenzame Stormtrooper opgemerkt in Brussel. De online video was de trailer voor de wedstrijd #hugthetrooper.

Via een e-mail gingen we op zoek naar de grootste Star Wars-fans in de reclamebureaus en mediacentrales. Zij verdienden een voorsprong van 15 minuten in de zoektocht naar de ‘verdwaalde’ Stormtrooper.

Vier dagen lang gaf Brightfish 4 tips over de geheime locatie van de Stormtrooper via WhatsApp. Wie de Trooper als eerste een knuffel gaf, won 10 bioscooptickets. Het bureau dat de meeste collega’s op de been kon brengen voor een groepsknuffel ging met de hoofdprijs aan de haal: een levensgrote Stormtrooper.

Verruim je kijk op advertising en content marketing, schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief

Wij willen je inspireren en nieuwe ideeën aanreiken.

Oeps! Je browser lijkt niet meer in topconditie te zijn. Hierdoor wordt deze website niet optimaal weergegeven. Installeer de laatste versie van je favoriete browser om The Fat Lady in al haar glorie bewonderen.