Filliers verzint nieuwe tradities voor jongeren - The Fat Lady

Wie aan tradities denkt, denkt al snel aan saaie en ouderwetse gebruiken. Dat dat helemaal niet zo hoeft te zijn bewezen we voor de Filliers Fruit & Cream jenevers: een traditioneel drankje, in verschillende smaken, dat voluit mikt op een jong en actief publiek.

MILLENNIALS EN TRADITIES

Jenever associëren we vaak met traditionele momenten, zoals kerstmarkten, die veraf staan van de leefwereld van jongeren. Met hun aanbod fruit- en creamjenevers wil Filliers zich net richten tot deze moeilijk bereikbare millennials.

Daarom besloten we om nieuwe momenten te creëren voor het drinken van jenever, met de hashtag #nieuwetradities.

Influencer marketing

Vijf invloedrijke vloggers vonden nieuwe tradities uit, door bestaande gebruiken met elkaar te mengen. In deze video werd gewoon karten veranderd in epic icekarting.

Filliers verspreidde het filmpje via haar Facebook- en Instagrampagina. De grootste push kwam via native advertising. Newsmonkey wijdde een volledig artikel aan deze nieuwe traditie.

Ook de influencers die meespeelden in de video, deelden het filmpje via hun eigen kanalen.

Groot bereik

Door in te zetten op verschillende kanalen (Facebook, Youtube, Instagram en Newsmonkey) bereikten we zo’n 210.000 jongeren.

Deze case is een mooi voorbeeld van hoe je native advertising en influencers kan inzetten. Jongeren laten zich niet meer zomaar voor de kar van de traditionele campagne van een merk spannen. Door samen te werken met Newsmonkey en enkele invloedrijke vloggers haalden we het resultaat waar we op hoopten.

Verruim je kijk op advertising en content marketing, schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief

Wij willen je inspireren en nieuwe ideeën aanreiken.

Oeps! Je browser lijkt niet meer in topconditie te zijn. Hierdoor wordt deze website niet optimaal weergegeven. Installeer de laatste versie van je favoriete browser om The Fat Lady in al haar glorie bewonderen.