Hoe Takeda resoluut kiest voor een duurzame relatie met haar doelgroep - The Fat Lady

Hoe bereik je een doelgroep die nergens specifiek in kaart wordt gebracht? Met deze vraag klopte farmaceutisch bedrijf Takeda bij The Fat Lady aan. Onze oplossing? Een toegankelijk platform vol waardevolle content waar de doelgroep écht iets aan heeft.

Hoe bereik je een doelgroep die nergens specifiek in kaart wordt gebracht? Met deze vraag klopte farmaceutisch bedrijf Takeda bij The Fat Lady aan. Onze oplossing? Waardevolle content waar de doelgroep écht iets aan heeft.

Op zoek naar de doelgroep

Takeda is een farmaceutisch bedrijf dat Entyvio produceert: een medicijn dat de symptomen van Crohn en colitis ulcerosa bestrijdt. Deze darmziekten zijn ongeneeslijk en hebben een ingrijpende impact op het dagelijkse leven: reizen, werken, uit eten gaan, sporten, … zijn plots niet meer zo evident.

Iedereen kan slachtoffer van deze ziektes worden. België telt naar schatting 30.000 patiënten, maar er bestaat geen centrale database. Het is dan ook erg moeilijk om de doelgroep te identificeren.

Voor en door lotgenoten

Samen met Takeda willen wij IBD in de kijker zetten en vooral IBD patiënten een hart onder de riem steken. Hoe? Door het delen van bruikbare tips om met de ziekte om te gaan, gebracht door lotgenoten.

Warm & waardevol

We kozen voor een zeer warme, persoonlijke benadering, geschreven en aangebracht door patiënten en mensen uit hun omgeving. Zo zetten we ons af tegen een koele medische benadering.

We creëren content die niet alleen voor de patiënten zelf, maar ook voor hun naaste omgeving en medisch personeel zeer waardevol is.

Hygiëne content:

Antwoorden op alle mogelijke vragen over de ziekte.

HUB content:

Getuigenissen van professionals, patiënten en hun naasten.

Hero content:

Uitgebreide dossiers over voeding, sociale rechten, …

... en het videoformat ‘De Uitdaging’.

Patiënten overwinnen een obstakel in ‘De Uitdaging’.  

Vertrouwen

Over een tijdspanne van zes maanden bezochten 12.612 unieke bezoekers wijhebbencrohn.be of wijhebbencolitis.be. Dat is bijna de helft van de 30.000 Belgische patiënten.

Een farmabedrijf dat z’n markt benadert vanuit een niet-medische invalshoek is uniek. Takeda kiest voor een duurzame aanpak en werkt geduldig aan een waardevolle relatie met haar doelpubliek. De resultaten bewijzen dat deze aanpak werkt: er is vertrouwen, interactie en ook partnerorganisaties springen graag mee op de kar.

Verruim je kijk op advertising en content marketing, schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief

Wij willen je inspireren en nieuwe ideeën aanreiken.

Oeps! Je browser lijkt niet meer in topconditie te zijn. Hierdoor wordt deze website niet optimaal weergegeven. Installeer de laatste versie van je favoriete browser om The Fat Lady in al haar glorie bewonderen.