fbpx

Hoe NT magazine haar lezers helpt een eigen mening te vormen

NT_blob_groot

Hoe maak je, in tijden waarin we overspoeld worden met vluchtige informatie en licht verteerbaar nieuws, een magazine dat relevant is voor 90.000 lezers?

NT magazine toont beide kanten van het verhaal

NT magazine – het ledenblad van ACV Openbare Diensten – beperkt zich niet tot de core business van een vakbond en bijhorende dienstverlening, maar kijkt breder. Onderwerpen die de maatschappij, de politiek en de individuele mens beroeren komen aan bod. NT reikt context en opinies aan, met ruimte voor verschillende visies. Zo helpt NT magazine haar lezers een eigen mening te vormen. En dat al bijna 5 jaar lang, goed voor 47 edities!

Geen typisch vakbondsblad

NT magazine heeft een dynamische en toegankelijke lay-out, met opmerkelijke covers, hedendaagse illustraties, eigenzinnige fotografie en een evenwichtige balans tussen tekst en beeld als belangrijkste ingrediënten. NT magazine lijkt in niets op een typisch vakbondsblad en dat is wellicht haar voornaamste verdienste.

Elke maand verrast NT magazine de lezers met een originele cover, die de nieuwsgierigheid prikkelt. De cover is meestal gelinkt aan de actualiteit van het moment. De actuele topics wisselen we af met tijdloze verhalen van militanten en impressies van klanten van de openbare diensten.

Kort op de bal

Dankzij het strakke format van NT – rubrieken, afgewisseld met enkele vrij in te vullen artikels – kunnen we kort op de politieke en maatschappelijke bal spelen. Vraagt een heet hangijzer meer duiding of een ander perspectief? Dan geven we dat mee. Amper anderhalve week na de goed voor druk ligt het magazine bij de 90.000 leden in de bus.

Awards

Grand Prix Content Marketing Beste Cover
Grand Prix Content Marketing Beste Fotografie
BOCA Awards Craftsmanship award:
Best Creation Print Publication Internal/Member

NT magazine valt in de smaak bij de lezers

Zijn we erin geslaagd om een relevant magazine te maken voor de leden van ACV Openbare Diensten? Jawel. In de Custometer lezersenquête, uitgevoerd door Insites Consulting, krijgt het magazine een hoge score en wordt het door de helft van zijn lezers zelfs doorgegeven na het lezen. Een mooi compliment.

29 min.

gemiddelde leestijd

50%

geeft het blad door na het lezen

65%

kijkt uit naar het volgende nummer

Wij gebruiken cookies

Deze site gebruikt cookies om het gebruik van de website te vereenvoudigen. Raadpleeg onze cookie policy voor meer informatie over het gebruik van cookies en hoe u deze kan blokkeren. Door deze melding weg te klikken of verder te surfen, geeft u aan dat u akkoord gaat met onze policy. Klik hier voor onze cookieverklaring.