Slimme brand activation en online distributie werpt z’n vruchten af - The Fat Lady

Een straffe naam is de eerste stap naar een bloeiende zaak. Dat is de filosofie van DNS Belgium. Om deze woorden kracht bij te zetten, helpt DNS Belgium starters een klinkende naam te bedenken. Met tips en inspiratie op claimjeidee.be, een Namenlabo op de beurs Ondernemen en een handig ‘Name It Yourself’ boekje.

Heel wat mensen lopen al langer rond met vage (ondernemers-)plannen, maar zijn om één of andere reden nog niet helemaal uit de startblokken geschoten. Voor hen is het claimen van een eigen domeinnaam een belangrijke stimulans om hun project tastbaar en concreet te maken. DNS Belgium helpt hen hierbij.

Het Namenlabo, een geslaagde brand activation

Op de Beurs Ondernemen in Brussel zette DNS Belgium een heus Namenlaboratorium op poten. ‘Spring binnen met een idee, wandel buiten met een naam’, was het motto.  In het laboratorium hielpen vier ervaren copywriters jonge starters aan een creatieve naam voor hun zaak.

Op twee dagen tijd liepen maar liefst 22 Nederlandstalige en 34 Franstalige pre-starters met een nieuwe naam buiten. In totaal werden dus 56 exclusieve namen bedacht. Straf!

Het NIY-boekje helpt starters aan een creatieve naam

Door het grote succes van het Namenlaboratorium was het helaas niet mogelijk elke starter te helpen. Om hen toch op weg te zetten in hun zoektocht naar een straffe naam, bood DNS Belgium een werkboekje met 10 creatieve experimenten aan. Op deze manier kregen alle bezoekers van de stand een duwtje in de rug tijdens hun zoektocht naar een sterke naam voor hun ondernemersidee.

Zelf eens proberen? Download het NIY-boekje.

Een campagne met een online content offer

Het papieren ‘Name it Yourself’ boekje kreeg ook een digitaal broertje. Om dit online content offer te promoten, werd een korte campagne opgezet. Objectief: 1000 downloads.

  • Verschillende artikels op het contentplatform verwezen naar het content offer.
  • Korte video’s op Facebook onderstreepten het belang van een goede naam.
  • Via search engine advertising verscheen het content offer in de zoekresultaten.
  • Display ads en display banners werden ingezet via Google en Pebble Media.

resultaten

Het objectief van 1.000 downloads werd bijna verdubbeld.

In plaats van content te integreren in een reclamecampagne, gebruikten we reclametechnieken in een contentcampagne. Deze case toont aan hoe content en advertising elkaar kunnen versterken.

Verruim je kijk op advertising en content marketing, schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief

Wij willen je inspireren en nieuwe ideeën aanreiken.

Oeps! Je browser lijkt niet meer in topconditie te zijn. Hierdoor wordt deze website niet optimaal weergegeven. Installeer de laatste versie van je favoriete browser om The Fat Lady in al haar glorie bewonderen.