Waarom clickbait nooit een goed idee is - The Fat Lady

Een artikel van Buzzfeed over katten, een klassiek voorbeeld van clickbait volgens velen. Toch niet. Waarom? Omdat je als lezer niet teleurgesteld wordt. Het artikel belooft een reeks foto’s van fluffy katten en die reeks krijg je ook.

clickbait-20thoughts-cats

Nieuwswaarde? Niet bijster veel, maar het is geen clickbait.

clickbait-20thoughts-depressed

Deze titel is wel clickbait. De lezer wordt binnengetrokken aan de hand van een belofte die antwoorden op een probleem biedt, maar ontdekt al snel dat die antwoorden niet zo behulpzaam zijn.

Je kan argumenteren dat lezers dan toch maar mooi op je artikel geklikt hebben, dus wat is het probleem? Door dergelijke berichten te plaatsen op je contentplatform, schaad je het vertrouwen van je lezer waardoor de andere content op je platform ook minder waard is. Of toch in de ogen van de lezer die zich bedrogen voelt.

Je lezers aantrekken met een aantrekkelijke titel mag, maar zorg er dan voor dat de inhoud relevant is en je je lezers niet teleurstelt.

Verruim je kijk op advertising en content marketing, schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief

Wij willen je inspireren en nieuwe ideeën aanreiken.

Oeps! Je browser lijkt niet meer in topconditie te zijn. Hierdoor wordt deze website niet optimaal weergegeven. Installeer de laatste versie van je favoriete browser om The Fat Lady in al haar glorie bewonderen.