fbpx

Content marketing en alcohol:
zo voorkom je een kater

Content marketing en alcohol: zo voorkom je een kater

Hoe kun je als drankmerk dat rekening moet houden met een strikte regulering toch in interactie gaan met je doelpubliek? Je kunt op safe spelen met een commercial vol prachtig geshoote schuimkragen of cocktails. Maar het kan ook anders. We vertoefden even in hogere sferen met deze cases vol spirit.

Heineken – #Openyourworld

Heineken promootte een boodschap van eenheid via de campagne ‘Worlds Apart’Can two strangers with opposing views prove that there’s more that unites than divides us?‘ is de openingsvraag van de video.

Telkens worden twee mensen met tegengestelde opvattingen bij elkaar gebracht. Heineken schuwt de actuele en politieke thema’s niet: klimaatverandering, feminisme, rechten van transgenders, … . De duo’s bouwen samen een bar. Zo leren ze elkaar kennen, zonder dat ze weten dat ze zo sterk van mening verschillen.

Als de bar klaar is, zien ze hun uiteenlopende visies in een video. En dan? Nemen ze afscheid of drinken ze samen nog een biertje?

Ubrew – #Drinkresponsibly

Drink met mate, ons vakmanschap drink je met verstand, … elk drankmerk spoort ons (verplicht) aan om verantwoordelijk om te gaan met alcohol. Een boodschap die Ubrew inspireerde voor de naam van hun nieuw laag alcoholisch bier: ‘Responsible’. Een originele manier om de bekende boodschap ‘drink responsibly’ te claimen.

Oedipus – #Mannenliefde

Wat zelfspot is gezond. Oedipus gooit daarom alle ‘bier-reclame-clichés met mannen’ in één video. Ze wonnen hiermee de prijs voor ‘beste video’ op de Grand Prix Content marketing Awards 2017.

Hun uitleg voor de naam Mannenliefde: we are just men, with love in our hearts. Love for each other, love for brewing and a serious love of sharing our beer with everyone. Mannenliefde (‘Men-love’) is our expression to all beer drinkers as men who love.

Filliers – #Nieuwetradities

Jenever associëren we met kerstmarkten, skivakanties, familiefeestjes bij opa en oma. Heel traditionele en vooral heel weinig momenten. Terwijl je het hele jaar door kunt genieten van een glaasje jenever.

De associatie met oma en opa helpt ook niet meteen om jenever als een hip drankje te promoten bij 18- tot 26-jarigen.

Daarom ging The Fat Lady op zoek naar nieuwe epische momenten om te klinken met een glaasje jenever: #nieuwetradities was geboren.

Hoe geserveerd:

  • een reeks filmpes met 5 jonge vloggers die zich uitleven met zotte activiteiten
  • distributie via het netwerk van deze influencers, social media en native advertising
  • en uiteraard een glaasje Filliers om de activiteit af te vinken

Wij gebruiken cookies

Deze site gebruikt cookies om het gebruik van de website te vereenvoudigen. Raadpleeg onze cookie policy voor meer informatie over het gebruik van cookies en hoe u deze kan blokkeren. Door deze melding weg te klikken of verder te surfen, geeft u aan dat u akkoord gaat met onze policy. Klik hier voor onze cookieverklaring.