fbpx

Content marketing in 360 graden

Content marketing in 360 graden

Geef toe: als het over contentmarketing gaat, kiezen we met z’n allen vaak voor de geijkte paden. Een artikel, video of infographic. You know the drill. Al bestaan er ondertussen ook andere manieren – of beter: technologieën – om je merk of merkbeleving op een relevante en entertainende manier in de markt te zetten. Virtual Reality bijvoorbeeld.

Virtual Reality kan je op verschillende manieren ervaren, met geavanceerde tools of huis-tuin-en-keukenoplossingen zoals de Cardboard van Google. Of door met je smartphone rond te draaien als je zo’n video bekijkt.

Het grote onderscheid met een klassieke video zit ‘m in de betrokkenheid. Het beeld is, met een headset tenminste, letterlijk overal. En door te bewegen, krijg je een ander perspectief. Die actieve beleving is veel sterker dan achterover leunend een filmpje bekijken. Vijf straffe campagnes illustreren dat.

1. MYRDAL-FLAM

45 minuten slow tv van de Noorse toeristische dienst. Dat is deze 360 graden video in een notendop. Je reist mee op de spoorlijn Myrdal-Flam, een van de meest spectaculaire treinritten ter wereld. Bergen, watervallen, fjorden en gletsjers: ze passeren allemaal de revue.

2. LIVING WITH LAG

Leuk experiment van een Zweedse internetprovider. Wat als… je moet leven met vertraging. Beeld je met andere woorden in dat sloom en tegensputterend internet plots levensecht wordt. Grappig en vooral: point taken.

3. #WEARESTRONGERTHANMS

Steve Bettis had een passie: surfen. Totdat de zenuwziekte MS daar in 2006 abrupt een einde aan maakte. Watersport staat nog steeds centraal in zijn leven, maar zelf is hij al 10 jaar niet meer op zee geweest. Om daar verandering in te brengen, ging de Amerikaanse MS Vereniging op zoek naar een professionele surfer. Voor de campagne #WeAreStrongerThanMS maakten ze een VR-video waarmee Steve zijn oude liefde opnieuw beleeft. Zijn reactie spreekt boekdelen.

4. FEAR OF THE SKY

Van een heel ander kaliber is deze website van Amnesty International. Openen doen ze met een statement van Syrisch president Assad. “Er zijn geen vatenbommen”, beweert hij. De verwoeste steden die je nadien te zien krijgt, tonen het tegendeel. Confronterend.

5. NATURAL REALITY

En dan nog dit. Een filmpje van de Zweedse Vereniging voor Natuurbescherming. Virtual reality, maar toch dat tikkeltje anders. 🙂

Wil je ook van de platgetreden paden gaan met je content marketing?

Contacteer ons
Wij gebruiken cookies

Deze site gebruikt cookies om het gebruik van de website te vereenvoudigen. Raadpleeg onze cookie policy voor meer informatie over het gebruik van cookies en hoe u deze kan blokkeren. Door deze melding weg te klikken of verder te surfen, geeft u aan dat u akkoord gaat met onze policy. Klik hier voor onze cookieverklaring.