Digitale magazines, maar dan zoals het hoort - The Fat Lady

Onlangs vroeg Platform Content aan zijn leden wat zij van digitale magazines vinden. De helft van de respondenten wees het medium resoluut af als niet meer van deze tijd. En terecht, want de meeste systemen die de laatste 5 jaar op de markt kwamen, brachten ons niet veel meer dan ersatz oplossingen om printmagazines te digitaliseren. En dat is nu net wat je niet moet doen.

Het Salon lag mee aan de basis van de ontwikkeling van CUSTMZ, een digitaal publishing platform dat gemaakt is vanuit content marketing behoeftes, onze behoeftes dus. Op ons verlanglijstje stond: absoluut gebruiksgemak, veel interactieve features, uitgebreide analytics met individuele tracking en databaseverrijking, mogelijkheden tot segmentatie en als het even kan ook nog zeer betaalbaar.

Dat alles en nog meer kregen we met CUSTMZ, dat vorige week officieel gelanceerd werd, na 3 jaar R&D en met de steun van IWT. Het salon ging onmiddellijk aan de slag en maakte reeds deze publicaties voor SD Worx en het GO!

 

We gaan even dieper in op enkele van de features.

Gebruiksvriendelijk

CUSTMZ biedt een groeiende groep van templates aan, waar je designmatig nog alle kanten mee uit kan. Iedereen met een beetje gevoel voor design kan met CUSTMZ zelf een digitaal magazine maken. Teksten beelden voeg je makkelijk toe aan de eenvoudige backend. Daarna kan je het bekijken op tablet én desktop.

Veel functionaliteiten

We wilden niet zoals bij de meeste andere platformen droogweg tekst en beeld brengen, de content moest op z’n minst tot leven komen, met interactieve functionaliteiten. Dat is wonderwel gelukt met heel leuke features, waarvan een aantal ook gebruik maken van live data. Zo kan je onder andere een poll, een profieltest, Twitter quotes, een Twitter buzzmeter, een Facebook-petitie, Google Maps-pagina, enzovoort … in je digitale publicatie integreren. En denk je aan een exotische functionaliteit die er nog niet in zit, dan kan die gewoon gecreëerd worden.

Analyseren en segmenteren

Als content marketeer willen we vooral veel leren van onze individuele lezers, meer dan enkel Google Analytics. Welke content bekijken ze? Welke video hebben ze helemaal uitgekeken? Welk antwoord gaf iemand in een poll? Welk profiel zijn ze na het invullen van een profieltest? Wie klikte op bepaalde linken? Welke data hebben we uit Facebook of Linkedin kunnen halen? Uit al die big data kan je vervolgens accurate analyses maken over hun interesses. Vervolgens laat CUSTMZ toe om oneindig veel variaties te maken van je publicatie naar verschillende segmenten toe.

Kostenefficiënt

Ik herinner mij de tijd dat we dit soort interactieve magazines maakten, waarbij we telkens 2 tot 3 weken moest uittrekken voor design, development en het maken van de variant voor tablets. Die tijd is nu met 90% gereduceerd, wat ruimte geeft voor wat uiteindelijk het belangrijkste is: de content.

Alle info over het content marketing publishing platform CUSTMZ vind je op www.custmz.com

Lees meer over

Verruim je kijk op advertising en content marketing, schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief

Wij willen je inspireren en nieuwe ideeën aanreiken.

Oeps! Je browser lijkt niet meer in topconditie te zijn. Hierdoor wordt deze website niet optimaal weergegeven. Installeer de laatste versie van je favoriete browser om The Fat Lady in al haar glorie bewonderen.