Een extra maandloon voor elke Gentenaar?
05 mrt 2015
Om de aandacht van de consument te trekken, moet je met een goed verhaal komen. Opmerkelijk, intrigerend én relevant. Dat is de essentie van content advertising.
Je kan dus vertellen dat Stad Gent een online tool heeft waarmee je eenvoudig kan bereken hoe energiezuinig je woning is. Of je pakt het wat creatiever aan en maakt duidelijk dat elke Gentenaar jaarlijks een maand voor niks werkt.
The Fat Lady koos voor dat laatste. Via een artikel op Newsmonkey, dat ook op andere websites gretig werd gedeeld, slopen we de Gentse huiskamers binnen.
Het artikel maakt duidelijk dat wie z’n woning slecht isoleert, jaarlijks een volledig maandloon door muren, ramen, vloeren en daken ziet verdwijnen. Een aardige som geld, die Gentenaars een pak beter kunnen besteden. Wat dacht je van 275 boottochtjes op de Leie? Of 825 boterhammen met uuflakke?
Maar hoe krijgen we nu zoveel mogelijk Gentenaars aan het rekenen? Eenvoudig: we zetten alle owned media van Stad Gent in, voeden bouwblogs en -magazines met content en voeren een ondersteunende campagne met infobrochures en affiches.