Content marketing - The Fat Lady

Is content marketing nieuw?

De term content marketing mag dan wel betrekkelijk nieuw zijn, de techniek om met je publiek te communiceren via ‘inhoud’, bestaat al zeer lang.

Neem nu de Bijbel, die zou je als één van de eerste contentmarketingtools kunnen beschouwen. Kijk maar: een merk (het Christendom), dat zijn boodschap (het Christelijk geloof) aan de hand van storytelling (de verhalen van de verschillende apostelen), met een publicatie (de Bijbel), events (de misvieringen) en influencers (De Paus, priesters en diepgelovigen) overbrengt aan het publiek, met als doel hen te bekeren en dat door de eeuwen heen.

Content marketing start met relevantie

Relevantie, daar draait het toch allemaal om in communicatie, anders praat je maar over de hoofden van mensen heen. Om te komen tot de meest relevante (online en offline) content, stellen we ons steeds deze vragen:

  • Wat zijn de vragen en behoeftes van de klant?
  • Welk uniek merkverhaal kunnen we vertellen?
  • Met welke soorten content? Promoted content? Native content? Hero content?
  • In welke opvallende vorm en met welke contentstrategie?
  • En hoe zorgen we ervoor dat we gevonden én gezien worden?

Benieuwd hoe we dat doen?

Waarom je niet zonder content marketing kunt

Die klant van jou is niet meer dezelfde van pakweg 10 jaar geleden. Hij laat zich steeds minder beïnvloeden door commerciële boodschappen en gaat zelf op zoek naar informatie. Content dus. Met contentmarketing stel je de informatiebehoefte van je klant centraal. En die informatie vindt jouw klant of bijna-klant in zowel offline kanalen zoals magazines of events, als via digitale kanalen zoals social media, blogs en influencer marketing.

Als merk moet je je bewust zijn van deze verandering en daarop anticiperen. Door in te zetten op interessante en relevante branded of native content, kan je je klant voor jou winnen.

Daarnaast kan je als merk met B2B-contentmarketing waardevolle kennis en inzichten delen met je doelgroep.

Extreem gesteld: als je als merk nu nog niet bezig bent met contentmarketing, dan moet je je ernstig zorgen beginnen maken, of even rustig ademen en contact met ons opnemen.

The Fat Lady en content marketing

In 2005 startte voorloper Het Salon met het maken van customer magazines. Geleidelijk werden meer kanalen ingezet, evolueerden we naar customer media en ten slotte naar contentmarketing. Na de fusie tussen Het Salon en markee werd The Fat Lady het eerste ‘content advertising agency’.

The Fat Lady creëerde de voorbije jaren straffe contentstrategieën voor A-merken als Opel, CM, colora, ACV, Medialaan, Rabobank.be, SD Worx en DNS Belgium.

Vennoot en huisstrateeg Koen Denolf schreef als co-auteur een boek over content marketing. Je kan een hoofdstuk van ‘Content Marketing: van marketeer tot uitgever’ gratis downloaden.

Content marketing awards

We must be doing something right. The Fat Lady ontplooide zich de voorbije jaren tot het meest gelauwerde Belgische contentbureau, op verschillende nationale en internationale podia. Hah!

De contentstrategie voor Takeda viel al meermaals in de prijzen. Fuel, het magazine van Medialaan, kreeg een award voor ‘Best print publication’.

Met het magazine çava? voor CM won het bureau meerdere awards, o.a. voor ‘Beste Magazine’, ‘Beste artikel’ en ‘Beste Design’.

The Fat Lady won verder nog content awards voor colora, Stad Gent, 11.11.11, en DNS Belgium.

Start je eigen content marketing traject op. Of til het naar een hoger niveau.

Contacteer ons voor een goed gesprek.

Bekijk onze Content marketing cases

ING

CONTENT MARKETING
VIDEO CONTENT

Takeda

CONTENT MARKETING
VIDEO CONTENT

DNS BELGIUM - CLAIM JE IDEE

CONTENT ADVERTISING
CONTENT MARKETING

Verruim je kijk op advertising en content marketing, schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief

Wij willen je inspireren en nieuwe ideeën aanreiken.

Oeps! Je browser lijkt niet meer in topconditie te zijn. Hierdoor wordt deze website niet optimaal weergegeven. Installeer de laatste versie van je favoriete browser om The Fat Lady in al haar glorie bewonderen.