Zijn magazines nog van deze tijd?

Wanneer zuivere online merken als Airbnb en Über investeren in printmagazines, dan weet je dat er iets aan de hand is: een revival van het medium magazine. Terug van (eigenlijk) nooit weggeweest.

Wat zijn de voordelen van een printmagazine?

magazine expertise voordelen infographic

Relevant voor de lezer, relevant voor het merk

The Fat Lady vertrekt steeds vanuit het standpunt van de (potentiële) lezers van een magazine: waar kunnen we mee helpen? Dit koppelen we aan het DNA van het merk. Die value proposition is wat het merk een stap voor zal geven op zijn concurrenten.

Investeer in een kwalitatief magazine

Printmagazines zijn bruto beschouwd duurder dan bijvoorbeeld het opzetten van een blog, vooral door print- en distributiekosten. Het is belangrijk om die investering optimaal te laten renderen en dat doe je door in te zetten op kwaliteit.

Onze aanpak:

  • Onze content managers onderzoeken uitgebreid waar en hoe je het verschil maakt: waar is je publiek naar op zoek, hoe kan je het merk onderscheidend neerzetten en welke content bestaat er al?
  • Onze redacteurs staan met hun journalistieke achtergrond garant voor degelijke      research en vlot geschreven artikels.
  • Samen met onze grafisch ontwerpers zorgen ze voor een evenwichtig bladritme:      snackable content wordt afgewisseld met fotoreportages en meer diepgaande dossiers.
  • Kwalitatieve fotografie en originele illustraties maken het verschil met magazines die het met generieke stockbeelden moeten stellen.
  • Onze vormgevers ademen editorial design: tekst, beeld en vormgeving versterken elkaar en vormen een harmonieus geheel.

The Fat Lady volgt de internationale trends en ontwikkelingen op de voet, zodat de magazines die we maken heel erg ‘nu’ aanvoelen.

B2C, B2B of B2E?

Magazines zijn een sterke contentmarketingtool:

 

  • In B2C, om de band met je klanten te versterken.
  • In B2B, waar je meer diepgang en achtergrond kan geven aan klanten en prospects  over je visie en business.
  • Als medium voor interne communicatie, waar de inspanning van een goed gemaakt magazine zal zorgen voor meer betrokkenheid en loyaliteit bij je werknemers.
magazine expertise feest The Fat Lady

Onze magazine-expertise werd al meermaals bekroond

The Fat Lady (voorheen Het Salon) won reeds heel wat prijzen met haar magazines, gaande van ‘Beste Magazine’ en ‘Beste artikel’ tot ‘Beste Design’. In 2015 won The Fat Lady de prijs voor het beste interne magazine, met Gent&Co.

Wil je extra argumenten om een magazine op te starten of te behouden?

Of ben je benieuwd naar de mogelijkheden van een online magazine?
Neem contact op met ons

Bekijk onze Magazine cases

Medialaan - Fuel

CONTENT
MAGAZINE

ACV - NT Magazine

CONTENT
MAGAZINE

Universitair Ziekenhuis Brussel

INTERN MAGAZINE
PRINT

Kluwer Learning

CONTENT
DIGITAAL MAGAZINE

VUB

CONTENTPLATFORM
PRINTMAGAZINE
VIDEO

CM

B2C MAGAZINE

Verruim je kijk op advertising en content marketing, schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Wij willen je inspireren en nieuwe ideeën aanreiken.

Oeps! Je browser lijkt niet meer in topconditie te zijn. Hierdoor wordt deze website niet optimaal weergegeven. Installeer de laatste versie van je favoriete browser om The Fat Lady in al haar glorie bewonderen.