Magazines - The Fat Lady

Zijn magazines nog van deze tijd?

Wanneer zuivere online merken als Airbnb en Über investeren in printmagazines, dan weet je dat er iets aan de hand is: een revival van het medium magazine. Van customer magazines tot corporate magazines: ze maken deel uit van een bredere contentstrategie. Terug van (eigenlijk) nooit weggeweest.

Wat zijn de voordelen van een printmagazine?

magazine expertise voordelen infographic

Relevant voor de lezer, relevant voor het merk

Contentmarketing betekent content creëren voor je lezer. The Fat Lady vertrekt dus steeds vanuit het standpunt van de (potentiële) lezers van een magazine: waarmee kunnen we helpen? In een customer of brand magazine koppelen we dit aan het DNA van het merk. Die value proposition is wat het merk een stap voor zal geven op zijn concurrenten.

Investeer in een kwalitatief magazine

Printmagazines zijn bruto beschouwd duurder dan bijvoorbeeld het opzetten van een blog, vooral door print- en distributiekosten. Het is belangrijk om die investering optimaal te laten renderen en dat doe je door in te zetten op kwaliteit.

Onze aanpak:

 

  • Onze content managers onderzoeken uitgebreid waar en hoe je het verschil maakt: waar is je publiek naar op zoek, hoe kan je het merk onderscheidend neerzetten en welke content bestaat er al?
  • Onze redacteurs staan met hun journalistieke achtergrond garant voor degelijke      research en vlot geschreven artikels.
  • Samen met onze grafisch ontwerpers zorgen ze voor een evenwichtig bladritme:      snackable content wordt afgewisseld met fotoreportages en meer diepgaande dossiers.
  • Met kwalitatieve fotografie en originele illustraties maak je het verschil ten opzichte van magazines die voor generieke stockbeelden kiezen.
  • Onze vormgevers ademen editorial design: tekst, beeld en vormgeving versterken elkaar en vormen een harmonieus geheel.

The Fat Lady volgt de internationale trends en ontwikkelingen op de voet, zodat de magazines die we maken heel erg ‘nu’ aanvoelen.

B2C, B2B of B2E?

Magazines zijn een sterke contentmarketingtool:

 

  • In B2C, om de band met je klanten te versterken. Een customer magazine scoort beter als het unieke en interessante content bevat. Dat verhoogt de betrokkenheid bij je klanten.
  • In B2B, waar je meer diepgang en achtergrond kan geven aan klanten en prospects  over je visie en business.
  • In B2E, als medium voor interne communicatie. De inspanning van een goed gemaakt magazine zal je interne communicatie verbeteren en een boost geven aan je internal branding. Meer betrokkenheid en loyaliteit bij je werknemers komt ook je merk ten goede.
magazine expertise feest The Fat Lady

Onze magazine-expertise werd al meermaals bekroond

The Fat Lady (voorheen Het Salon) won reeds heel wat prijzen met haar magazines,gaande van ‘Beste Magazine’ en ‘Beste artikel’ tot ‘Beste Design’. In 2018 wist The Fat Lady maar liefst drie content strategy award te strikken, voor Takeda en DNS Belgium. Ook voor het magazine van Medialaan Fuel scoorde het contentbureau als ‘Best print publication’. Het coverbeleid van UZegt en het content platform van Takeda vielen in 2017 al eens in de prijzen. In 2015 won The Fat Lady de prijs voor het beste interne magazine,met Gent&Co.

Wil je extra argumenten om een magazine op te starten of te behouden?

Of ben je benieuwd naar de mogelijkheden van een online magazine?
Neem contact op met ons

Bekijk onze Magazines cases

Unilin Panels

CONTENT
MAGAZINE

Medialaan - Fuel

CONTENT
MAGAZINE

ACV - NT Magazine

CONTENT
MAGAZINE

Verruim je kijk op advertising en content marketing, schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief

Wij willen je inspireren en nieuwe ideeën aanreiken.

Oeps! Je browser lijkt niet meer in topconditie te zijn. Hierdoor wordt deze website niet optimaal weergegeven. Installeer de laatste versie van je favoriete browser om The Fat Lady in al haar glorie bewonderen.