Elke 102 seconden sterft er een moeder door complicaties tijdens de zwangerschap of bevalling. In totaal verliezen wereldwijd elk jaar 1 miljoen kinderen hun mama. Cijfers die dit jaar centraal staan in de najaarscampagne van Memisa.

Door te investeren in professionele medische begeleiding, kwalitatief medisch materiaal, aangepast noodtransport en goede infrastructuur, wil Memisa hier iets aan doen.

The Fat Lady roept op tot een protest van hen die uiteindelijk het meeste lijden onder het verlies: de baby’s zelf. In het campagnebeeld zien we een boos kijkende betogende baby en op www.babyprotest.be of www.bebesenaction.be kunnen mensen hun baby inzetten om het protest te voeden.

Om de campagne te lanceren, hoorden de voorbijgangers aan Brussel-Centraal een aantal uur lang elke 102 seconden een baby huilen. De actie werd goed opgepikt in de pers.

Verruim je kijk op advertising en content marketing, schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief

Wij willen je inspireren en nieuwe ideeën aanreiken.

Oeps! Je browser lijkt niet meer in topconditie te zijn. Hierdoor wordt deze website niet optimaal weergegeven. Installeer de laatste versie van je favoriete browser om The Fat Lady in al haar glorie bewonderen.