Hoe kan je winnen met je merk? Onze 10 principes…
27 mei 2016
-
Het begint bij jouw klant
Verdiep je in de interesses van je klant en koppel ze aan het DNA van je merk.
-
Vertel iets van waarde
Er bestaat niet zoiets als ‘één klant’ en ‘één boodschap’. Wil je relevant zijn, stem dan je boodschap af op de customer journey van je klant, z’n relatie met je merk, de context waarin je communiceert…
-
Be true, be you
Doe je niet anders voor dan je bent. Zoek jouw unieke merkverhaal met een duidelijke meerwaarde en prent het in de geesten van je klanten.
-
Start with why
Vertel niet wat je doet of hoe je het doet, maar ga op zoek naar je echte bestaansreden: waarom je het doet.
-
Denk duurzaam
Stop je geld en energie niet in korte termijn campagnes. Door te investeren in communicatie met een langere levensduur, kapitaliseer je voortdurend op je gemaakte inspanningen, wat uiteindelijk een stuk voordeliger zal zijn.
-
Breek de silo’s af
Laat je boodschap niet versnipperen, zorg voor coherentie doorheen al je communicatie. Dat kan als alle afdelingen consequent hetzelfde verhaal vertellen.
-
Inbound marketing
Onderzoek waar je potentiële klanten naar op zoek zijn. Met de juiste content word je gevonden via zoekmachines, website, blog en sociale media.
-
Zorg dat ze je zien
Onbekend is onbemind. Lever extra inspanningen om je verhaal tot bij je publiek te krijgen. Denk aan PR, bouw databases op, kies op een slimme manier paid media, doe aan content mapping…
-
Scoren met creativiteit en entertainment
Goede content is relevant, kwalitatief én entertainend. Als je het verschil wil maken, moet je creatief uit de hoek komen. Verras met het idee, een creatieve invalshoek, de executie én de distributie.
-
Continu meten
Communicatie is een ‘ongoing process’. Je moet continu meten of je de beoogde effecten scoort. En bijsturen op basis van wat je leert.