The Fat Lady

Girl power 3.0

In 2015 brachten Kitty Drake and Sadhbh O’Sullivan na een crowdfundingactie het eerste printnummer van Ladybeard magazine uit. Een dikke pil, met als thema ‘Sex’. Een jaar later volgde editie 2, ‘Mind’.

Het indie magazine met een uitgesproken feministische tone-of-voice is ambitieus: het wil onderzoeken hoe we onder invloed van de mainstream media naar onszelf kijken en waarom. Daarbij vertrekken ze bij elk nummer vanuit één centraal thema.

 

Het feministische, emanciperende en genderdoorbrekende perspectief is op zich niet uniek, maar de weelderigheid van het editorial design in functie van de slimme content – een goede mix van persoonlijke verhalen en oorspronkelijke analyses – tilt het blad naar een eenzame hoogte.

De makers baseerden zich op het format van het glossy vrouwenblad, zowel qua vorm als inhoudelijk. Om vervolgens alle clichés op de schop te nemen.

De dominante en eenzijdige manier van kijken uit de glossies counteren ze door net zoveel mogelijk verschillende mensen en perspectieven een platform te bieden. Intelligent en interessant, en prachtig vormgegeven.

 

ladybeard-magazine-1

ladybeard-magazine-2

ladybeard-magazine-3

Geïnteresseerd om de mogelijkheden van contentmarketing te verkennen? Neem gerust contact op en kom langs voor een kop koffie.

Oeps! Je browser lijkt niet meer in topconditie te zijn. Hierdoor wordt deze website niet optimaal weergegeven. Installeer de laatste versie van je favoriete browser om The Fat Lady in al haar glorie bewonderen.