Bij The Fat Lady houden we van straffe magazines. Daarom plaatsen we elke maand een magazine dat ons is opgevallen in de kijker.

Degelijke klassiekers, we kunnen ze wel smaken. Knap werk dat al jaren meegaat, maar innovatief genoeg is om relevant te blijven. Zo’n magazine herken je van ver. Net zoals de karakteristieke gele rand rond de cover van National Geographic Magazine.

National Geographic magazine wérkt. Informatie en leesbaarheid primeren in dit magazine, en vormen samen met beeld en typografie een harmonieus geheel. Alle onderwerpen zijn doordacht en zorgvuldig gekozen. Het magazine focust vooral op ontdekken, cultuur, natuur, wetenschap, dieren en geschiedenis. Ze willen de wereld veranderen met storytelling.

Awareness

Achter het magazine staat The National Geographic Society. Haar missie? Bescherming van de mens, de natuur en alle diersoorten. Met het magazine wil de Society in de eerste plaats awareness creëren over de huidige staat van de natuur.

Twee nieuwe lettertypes voor het magazine.

 

Bij National Geographic houden ze van herkenbaarheid, en dit trekken ze ook door in het magazine. De gele rand op de cover is een constante gebleven doorheen de 130 jaren van zijn bestaan. Net zoals de torenhoge beeldkwaliteit. En toch blijven ze zichzelf vernieuwen. Sinds kort is het blad lichtjes re-designed. Er werden 2 lettertypes ontwikkeld en subtiele vernieuwingen toegevoegd. Maar de karakteristieke gele rand blijft legendarisch.

Het oude logo van het magazine.

Het nieuwe logo van het magazine.

 

Het magazine kijkt met een kritische blik naar de wereld en de maatschappij. Hoe we omgaan met de natuur wordt meedogenloos onder de loep genomen. Ook de sterke fotografie doet verbazen en laat je anders kijken.

User generated content

Doorheen de jaren zijn de rubrieken natuurlijk wel veranderd. De laatste tijd kiest het magazine voor een edito in de vorm van een interview. Meestal met bekende personen, die een link hebben met een van de onderwerpen in het blad. Een vaste waarde is de rubriek Visions. Mooie, onverwachte foto’s krijgen hier een full spread. In de nieuwe rubriek Your Shot kan je als lezer een foto insturen, want ook National Geographic begrijpt het nut van user generated content.

Het fijne aan National Geographic is dat ze ook kritisch naar zichzelf kijken. Hoofdredacteur Susan Goldberg en haar team zijn er niet vies van om zichzelf op het matje te roepen en aan te geven waar ze fout zijn geweest. In het edito laat Susan een historicus de berichtgeving onderzoeken. Daaruit blijkt dat het magazine jarenlang rassen stereotiep en ondergeschikt voorstelde.

Om dit probleem aan te kaarten is er een volledig nummer gewijd aan rassenhaat, met als coverstory de tweeling met een verschillende huidskleur. Die kritische aanpak slaat wereldwijd aan, want National Geographic Magazine heeft ondertussen al edities in 30 verschillende landen.

Wil je niet te lang op je honger blijven zitten en elke nieuwe editie afwachten? Check dan zeker ook hun piekfijne contentplatform.

Geïnteresseerd in de mogelijkheden van contentmarketing? Neem dan contact met ons op en kom langs voor een kop koffie.

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

Verruim je kijk op advertising en content marketing, schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief

Wij willen je inspireren en nieuwe ideeën aanreiken.

Oeps! Je browser lijkt niet meer in topconditie te zijn. Hierdoor wordt deze website niet optimaal weergegeven. Installeer de laatste versie van je favoriete browser om The Fat Lady in al haar glorie bewonderen.