Sociaal engagement

“Wij maken het verschil”. De standaardbelofte van veel magazines of merken. En dan heb je The Big Issue. Ver weg van holle slogans maakt het magazine het verschil voor 92.000 mensen die op straat leven. Zonder de daklozen als een liefdadigheidsproject te bestempelen, bieden de uitgevers hen een waardevolle bron van inkomsten door hen als exclusieve verkopers van het blad in te schakelen. Het magazine stimuleert zo ook de sociale relaties van daklozen, wat zo mogelijk nog waardevoller is dan geld.

Het opzet is simpel. Het magazine wordt gemaakt door professionals en aan de verkopers aangeboden tegen de helft van de verkoopprijs. Het verschil blijft in handen van de verkopers.

Na 25 jaar en 200 miljoen verkochte exemplaren drukt The Big Issue met scherpe onafhankelijke journalistiek een sociale stempel op London en Groot-Brittanië. De formule sloeg internationaal aan en leidde tot 120 varianten in 35 verschillende landen. Sterk werk, en daarom is The Big Issue voor ons het magazine van de maand.

Wij zijn fan. Van hun sociaal engagement. Maar ook van de creativiteit waarmee ze de straten kleuren. Het magazine goochelt met creatieve illustraties, speelse typografieën en aantrekkelijke fotografie. De opvallende, soms excentrieke covers doen wat ze moeten: af en toe provoceren en de publieke perceptie aanscherpen. Een magazine met ballen, dus. Precies zoals wij ze graag lezen.

Geïnteresseerd om de mogelijkheden van contentmarketing te verkennen? Neem gerust contact op en kom langs voor een kop koffie.

Lees ook
Ladybeard Magazine (september)
Works that work (oktober)
Dude (november)
The New Yorker (december)

 

Verruim je kijk op advertising en content marketing, schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief

Wij willen je inspireren en nieuwe ideeën aanreiken.

Oeps! Je browser lijkt niet meer in topconditie te zijn. Hierdoor wordt deze website niet optimaal weergegeven. Installeer de laatste versie van je favoriete browser om The Fat Lady in al haar glorie bewonderen.