België is geen eiland

België is geen eiland

The Story

Op 18 februari, vier maanden voor de verkiezingen, doken er plots iets meer dan 170 mysterieuze verkiezingsborden op langs de Vlaamse wegen. Op de verkiezingsposters stonden Vlaamse partijvoorzitters in exotische hawaïhemdjes. Dat het om een marketingstunt ging, was duidelijk. Maar van wie?
De volgende dag werd het mysterie opgelost: alle verkiezingsborden werden overplakt met een grote banner: ‘België is geen eiland. Daag onze politici uit om over de grenzen te kijken op www.geeneiland.be.’

Efficient use of media

Met de verkiezingsborden creëerden we ons eigen en low-budget affichagenetwerk. De borden werden immers opgesteld door vrijwilligers van 11.11.11. Een slimme seeding-aanpak resulteerde in een trending topic op de sociale media en zette zowat alle Vlaamse nieuwsredacties even op hun kop. Meer nog: de volgende dag stond de campagne op de voorpagina’s van alle Vlaamse kranten. Politici werden onder druk gezet via een online actie. Bezoekers van de campagnesite verstuurden virtuele postkaartjes met hun eisen naar de partijbureaus en deelden de actie op Facebook en Twitter.

De campagne werd gretig gedeeld op social media zoals Twitter.

Online actie

Online actie met virtuele postkaartjes die naar de partijbureaus gestuurd werden.

Resultaten

De resultaten van de 'België is geen eiland'-campagne van 11.11.11

Wil je nog meer straffe realisaties bekijken?

Wij gebruiken cookies

Deze site gebruikt cookies om het gebruik van de website te vereenvoudigen. Raadpleeg onze cookie policy voor meer informatie over het gebruik van cookies en hoe u deze kan blokkeren. Door deze melding weg te klikken of verder te surfen, geeft u aan dat u akkoord gaat met onze policy. Klik hier voor onze cookieverklaring.