Hoe NT magazine haar lezers helpt een eigen mening te vormen
Hoe maak je in tijden waarin we overspoeld worden met vluchtige informatie en licht verteerbaar nieuws een magazine dat relevant is voor 90.000 lezers?
NT magazine toont beide kanten van het verhaal
NT magazine – het maandelijkse ledenblad van ACV Openbare Diensten – gaat niet over mode of een ander glamoureus onderwerp, maar over politieke en sociale kwesties. We maken een kwalitatief magazine dat context en opinies aanreikt. Zo helpt NT magazine haar lezers bij het vormen van een eigen mening.
Geen typisch vakbondsblad
NT magazine heeft een dynamische en toegankelijke lay-out, met opmerkelijke covers, hedendaagse illustraties, eigenzinnige fotografie en een evenwichtige balans tussen tekst en beeld als belangrijkste ingrediënten. NT magazine lijkt in niets op een typisch vakbondsblad en dat is wellicht zijn voornaamste verdienste.
Elke maand verrast NT magazine zijn lezers met een originele cover. Die speelt in op het hoofdartikel, meestal de vaste rubriek ‘De confrontatie’. De cover prikkelt de nieuwsgierigheid van de lezer en geeft het magazine een meerwaarde.
NT magazine valt in de smaak bij de lezers
Zijn we erin geslaagd om een relevant magazine te maken voor de leden van ACV Openbare Diensten? Jawel. Eén jaar na de lancering van NT magazine hielden we een Custometer lezersenquête uitgevoerd door Insites Consulting. Wat blijkt: het magazine krijgt een hoge score en wordt door de helft van zijn lezers zelfs doorgegeven na het lezen. Een mooi compliment.
29 min.
gemiddelde leestijd
50%
geeft het blad door na het lezen
65%
kijkt uit naar het volgende nummer