fbpx

De juiste werknemers vinden? DNS Belgium doet het met doordachte content

Blob 2650px

Uitdaging

DNS Belgium is onvoldoende bekend als een interessante werkgever. Veel vacatures raken moeilijk ingevuld. Onze opdracht? Van DNS Belgium een aantrekkelijke employer brand maken.

Van onbekend en onbemind naar gekend en geliefd

DNS Belgium waakt over de veiligheid van het internet in België. Dat doen ze door het beheer van alle .be domeinnamen. DNS Belgium beschermt deze domeinnamen tegen allerlei bad hombres, met cybersecurity en online fraudepreventie. 

Bij de zoektocht naar nieuwe collega’s botsen ze op twee problemen:

  1. De meeste mensen hebben nog nooit van DNS Belgium gehoord. 
  2. Over de IT-sector bestaan heel wat hardnekkige vooroordelen.

Wat zoekt een sollicitant eigenlijk (naast een nieuwe job)?

Een nieuwe baan starten is een ingrijpende beslissing, waar veel vragen en twijfels bij komen kijken:

  • Wie worden mijn nieuwe collega’s?
  • Waarom kozen zij voor DNS Belgium als werkgever?
  • Wat is de (maatschappelijke) meerwaarde van mijn job?
  • Kan ik mij voorbereiden op een eerste gesprek?
  • Hoe kan ik mij kandidaat stellen?
  • Enzoverder

Deze vragen en bekommernissen vormen het framework van onze content marketing strategie.


💡 Leestip: in dit artikel delen we 4 inzichten om je employer brand te versterken met content.

Alle content op één centrale plek

We nemen geïnteresseerde jobzoekers mee in onze funnel aan de hand van verschillende types content. Om de samenhang en interactie tussen alle verschillende artikels, interviews en video’s te vergroten, verzamelden we alles op een centrale hub op de website van DNS Belgium: Bij ons werken.

Focus op zingeving

Iedereen wil graag een job die voldoening geeft. We nodigen jobzoekers uit om bij te dragen aan de missie van DNS Belgium. Dat doen we door verschillende werknemers te laten vertellen wat zij doen om het internet in België veilig te houden.

Breek met clichés

Clichés over de IT-sector zijn een drempel voor veel jobzoekers. In de artikelreeks ‘Cliché-brekers’, breken we met die vooroordelen. Ook hier laten we verschillende medewerkers aan het woord.

  • Ruth en Dulce bewijzen dat de IT-sector geen mannenwereld is;
  • Raf, Timur en Arnaud vertellen hoe ze zonder IT-opleiding hun weg naar de IT-sector vonden;
  • Nan en Maarten getuigen over de groeimogelijkheden en kansen die ze krijgen bij DNS Belgium.
Na de klik volgt een dubbelgesprek waarin werknemers clichés over de IT-sector weerleggen.

Maak solliciteren zo laagdrempelig mogelijk

Bottom of funnel nemen we de laatste twijfels weg. Daarvoor zetten we in op praktische hygiëne content, met:

  • Een kort filmpje met sollicitatietips van toekomstige collega’s. 
  • Handige tips om indruk te maken op het team.
  • Belangrijke voordelen van werken bij DNS Belgium.

En natuurlijk vinden jobzoekers ook alle openstaande vacatures binnen deze content hub.

Wat kan jij leren van deze case?

Les 1. Show, don’t tell: toon je team en laat je werknemers schitteren in je communicatie. Zij zijn het hart en de ziel van jouw bedrijf en kunnen potentiële collega’s inspireren en overtuigen.

Les 2. Vertel waarom bij jou werken er toe doet. Sollicitanten zoeken meer dan een job. Ze zoeken, naast leuke collega’s en een goede work-life balans, ook zingeving.

Les 3. Communiceer voortdurend en op lange termijn. Maak content die jobzoekers stap voor stap overtuigt om jouw vacature in overweging te nemen.

Nu is het aan jou

Nieuwsgierig naar nog meer voorbeelden? Bekijk dan ook onze vlog over employer branding of lees waarom je eigen medewerkers cruciaal zijn bij employer branding.

Wij gebruiken cookies

Deze site gebruikt cookies om het gebruik van de website te vereenvoudigen. Raadpleeg onze cookie policy voor meer informatie over het gebruik van cookies en hoe u deze kan blokkeren. Door deze melding weg te klikken of verder te surfen, geeft u aan dat u akkoord gaat met onze policy. Klik hier voor onze cookieverklaring.