Hoe DNS Belgium een unieke positie in de customer journey vond
Starters worden overspoeld met content. Hoe kan je daar nog iets aan toevoegen? DNS Belgium zag een gaatje en wist een unieke positie in de customer journey van starters in te nemen.
Een unieke sweet spot: een sterke idee start met een sterke naam
Veel organisaties richten zich op starters en bieden content in elke stap van hun customer journey. Het heeft geen zin om met hen te concurreren. In plaats daarvan kozen we een sweet spot helemaal aan het begin van de customer journey: het bedenken van een sterke naam voor een nieuw (business) idee. Want elk project start met een sterke naam.
Een contentplatform over bedrijfs- en domeinnamen
Dat je een sterke bedrijfsnaam moet bedenken, zit niet bij elke starter top of mind. En als je er toch aan denkt: hoe begin je er dan aan? DNS Belgium biedt hulp bij deze belangrijke beslissing.
We lanceerden het contentplatform (of contenthub) claim je idee met praktische en inspirerende content die starters helpt om een sterke naam te bedenken voor hun idee.
Het Namenlabo, een geslaagde brand activation
Op de beurs Ondernemen/Entreprendre bedachten we namen voor de bezoekers. ‘Spring binnen met een idee, wandel buiten met een naam’, was het motto. Vier ervaren copywriters bedachten ter plekke een creatieve naam in hun Namenlabo.
Op twee dagen tijd hielpen we 22 Nederlandstalige en 34 Franstalige starters aan een nieuwe naam. In totaal werden dus 56 exclusieve namen bedacht. Straffe kost!
Middle of funnel: het ‘Name-it-yourself’ boekje
Door het grote succes van het Namenlabo was het helaas niet mogelijk elke starter te helpen. Om hen toch op weg te zetten in hun zoektocht naar een nieuwe naam, creëerden we een werkboekje met 10 creatieve experimenten.
Een online campagne met een content offer
Het papieren ‘Name-it-yourself’ boekje kreeg ook een digitaal broertje. Om dit online content offer te promoten, werd een korte campagne opgezet. Het objectief van 1000 downloads werd bijna verdubbeld.
- Verschillende artikels op het contentplatform verwezen naar het content offer.
- Korte video’s op Facebook onderstreepten het belang van een goede naam.
- Via search engine advertising verscheen het content offer in de zoekresultaten.
- Display ads en display banners werden ingezet via Google en Pebble Media.
Content creëert content
Content marketing is een creatief proces: uit elk contentstuk kan nieuwe content ontstaan. Een voorbeeld? ‘Feest Fornuis’ was één van de namen die we bedachten in het Namenlabo. Steppe Wouters vond het een geslaagde naam voor zijn cateringbedrijf, maar wat vindt de man in de straat van die naam? Onze reporter zocht het uit.
Missie volbracht
Dankzij de inspirerende aanpak, kwalitatieve content en een doordacht distributieplan, kon DNS Belgium heel veel starters inspireren en helpen. En zo hun missie vervullen: het internet toegankelijk maken en het gebruik ervan aanmoedigen.