fbpx

Creëer verbinding en betrokkenheid: de hellingen van Gent

Case-Ugent-Hellingen

Het versterken van de band tussen de universiteit en haar community is een belangrijke doelstelling in onze contentstrategie voor de UGent. Het geeft je de kans om je publiek te vergroten en een trouwe fanbase op te bouwen. Onze grootste uitdaging: het raakpunt vinden tussen alumni, studenten, professoren en medewerkers. De verbindende factor? De hellingen van Gent.

Iedereen heeft er wel eens op gevloekt

Iedereen die er studeert, werkt of woont weet het: Gent is allesbehalve vlak. De lastige Sint-Kwintensberg, de pittige Jozef Plateaustraat of de eindeloze Sint-Pietersnieuwstraat…  elke UGent-student, UGent-alumnus of UGent-medewerker moet (of moest) ze overwinnen. Zelfs jaren later blijft de herinnering aan de Gentse hellingen levendig.

Content vanuit verschillende invalshoeken

Een poll op social media betrok het publiek bij onze content. Zo peilden we naar hun mening en verkozen we de meest uitdagende helling in Gent.

De engagement rate van 10% op Meta en 3% op LinkedIn overtrof alle verwachtingen

We creëerden een social video en een teaser met UGent-student en profwielrenner Florian Vermeersch. De interviewer van dienst was radiopresentator en UGent-alumnus Wim Oosterlinck. In deze video kreeg de kijker praktische tips om de hellingen te bedwingen.

Ten slotte schreven we drie online artikels: UGent-alumni deelden hun herinneringen aan de Gentse hellingen; professoren gaven tips die je helpen om de hellingen te bedwingen en in het laatste artikel deelden we interessante weetjes over de bekendste en lastigste hellingen.

De content werd gepubliceerd op het contentplatform DurfDenken.be en gepromoot via social advertising en organische distributie op Facebook, Instagram, LinkedIn en TikTok.

De gemiddelde leestijd van de artikels bedroeg 1 minuut en 23 seconden

Gesmaakt door het publiek

De campagne realiseerde een breed bereik van 934k impressies, met een algemene engagement rate van 10%. Onze content werd opgepikt in de nationale pers, door verschillende kranten en radiozenders.

Deze campagne is erin geslaagd om de community te versterken, de band met UGent-alumni te verdiepen en behaalde indrukwekkende cijfers qua bereik en engagement

Bereik: 934k impressies

Algemene engagement rate: 10%

Free publicity bij Radio 2, Het Nieuwsblad, HLN

Awards

BOCA Awards Silver - Best Short Term Content Campaign B2C
×
Deze website gebruikt cookies. Sommige cookies zijn noodzakelijk om de website goed te doen functioneren en kan je niet weigeren als je deze site wil bezoeken. Andere cookies gebruiken we voor analysedoeleinden. Meer informatie
Alle cookies aanvaarden
Voorkeuren bewarenTerug