Hoe medewerkers en studenten ambassadeurs voor UGent worden
Hoe overtuig je eigen medewerkers en studenten om zich als één man achter hetzelfde goede doel te scharen tijdens de Warmste Week? Door ze zelf aan het woord te laten en ze in te zetten als ambassadeurs.
De Warmste Denkers
De Warmste Week is een vaste waarde in de eindejaarsperiode. Ook aan de UGent. De voorbije jaren werden er allerlei acties georganiseerd voor verschillende goede doelen. Maar dit jaar wou de UGent iedereen aanzetten om het eigen Cancer Research Institute Ghent te steunen. Of kortweg: het CRIG. Hoe pak je die uitdaging aan?
Raak je publiek in de awareness fase
Om het initiatief te introduceren bij de doelgroep, creëerden we een video met een persoonlijke getuigenis van Dries, een oud-medewerker van het CRIG die als kind tegen leukemie vocht en kanker overwon. Deze video haalde een enorme Facebook engagement rate van 6,27% en maakte van Dries onze eerste ambassadeur.
Informeer je publiek in de consideration fase
Je eigen publiek aan het woord laten is de meest krachtige vorm van content marketing. In verschillende artikels en interviews deelden onderzoekers en medewerkers hun kennis en ervaring met fondsenwervingsacties. Zo inspireerden ze andere UGent’ers.
Overtuig je publiek in de conversion fase
Dertig groepen reageerden positief op deze oproep en organiseerden tijdens de Warmste Week een fondsenwervingsactie voor het CRIG. We hielpen hen om videocontent te creëren en zo hun actie te promoten op hun eigen kanalen en de owned kanalen van UGent.
Het resultaat overtreft de verwachtingen
Via deze 30 acties werd meer dan 68.000 euro ingezameld voor het CRIG. Dit overtrof alle verwachtingen (10 acties en 10.000 euro). En dat alles dankzij de initiatieven, de word-of-mouth en vrijgevigheid van alle UGent’ers.
Aantal acties
3x meer
dan vooropgesteld
Fondsenwerving
€ 58K meer
dan vooropgesteld