fbpx

In ‘MyPay’ delen klanten van Worldline hun kennis en expertise

In ‘MyPay’ delen klanten van Worldline hun kennis en expertise

Kleine retailers en horecazaken hebben het moeilijk door het succes van e-commerce en het veranderende consumentengedrag. Welke content kan hen helpen? Verhalen van collega’s die genereus hun kennis en expertise delen.

De retailer staat centraal, niet zijn terminal

Het magazine ‘MyPay’ richt zich naar kleine retailers en horecazaken. Het blad moet inspireren en informeren, de relatie met bestaande klanten onderhouden en de Worldline producten en diensten op een relevante manier introduceren.

Het magazine kreeg een opmerkelijke make-over. Visueel, maar ook inhoudelijk. Met de nieuwe sweet spot ‘Save the retailer’ werd een customer centered aanpak geïntroduceerd. Retailers en horeca-uitbaters komen zelf aan het woord en delen hun kennis en expertise. Persoonlijk en praktisch.

Vorm en inhoud versterken elkaar

Het magazine werd compacter en kreeg 8 extra pagina’s. De oude look-en-feel ging op de schop om de nieuwe identiteit te reflecteren. We investeerden in aantrekkelijke fotografie en originele illustraties. En een fris en speels editorial design, met kleine knipogen naar de producten van Worldline. Zoals het kassaticket op de cover en de grafische verwijzing naar de knopjes van de terminal in de titel van het blad.

Covers van het MyPay magazine

Werk met vaste rubrieken

Ook inhoudelijk werd het magazine bijgeschaafd. We hielden bestaande rubrieken onder de loep en verfijnden de insteek. De vaste rubrieken brengen structuur in het magazine en geven zowel de lezer als de redacteurs een houvast.

Klanten worden ambassadeurs

Het vernieuwde MyPay werd gelanceerd in 2019. Drie keer per jaar valt het magazine bij 60.000 ondernemers in de bus, in een Nederlandse of Franstalige versie. Een bijna eindeloze stroom aan verhalen staat klaar om verteld te worden. Zo worden de klanten van Worldline ook hun beste ambassadeurs.

3 covers van het MyPay magazine met klanten als portret

‘Zo moet al onze communicatie zijn.’ 

Een mooi compliment uit de mond van Vincent Roland (Managing Director for Merchant Services) en Eric Spapens (Sales and Market Operation Director Merchant Services).

Wij gebruiken cookies

Deze site gebruikt cookies om het gebruik van de website te vereenvoudigen. Raadpleeg onze cookie policy voor meer informatie over het gebruik van cookies en hoe u deze kan blokkeren. Door deze melding weg te klikken of verder te surfen, geeft u aan dat u akkoord gaat met onze policy. Klik hier voor onze cookieverklaring.