Hoe UGent studenten helpt om een doordachte studiekeuze te maken

Hoe UGent studenten helpt met content marketing om een doordachte studiekeuze te maken.

De cijfers liegen er niet om: amper 36% van de studenten slaagt in het eerste jaar hoger onderwijs. Hoe kan je de slaagkans opkrikken? Met content op maat van studiekiezers.

Help, ik heb keuzestress!

De juiste studie kiezen is niet evident. Zeker niet voor een 18-jarige. Kies je voor de universiteit of de hogeschool? En hoe pik je de juiste opleiding uit het gigantische aanbod? De UGent wil studenten helpen om een doordachte keuze te maken om zo hun slaagkansen te vergroten.

Spreek de taal van je doelgroep

Universiteiten en hogescholen communiceren vooral over zichzelf. We maakten een shift naar een customer centered aanpak en ontwikkelden een contentmarketingprogramma op maat van de studiekiezers.

2 covers van het magazine voor studiekiezers

Durf twijfelen, durf kiezen

We lanceerden een magazine voor toekomstige studenten, waarbij elke editie inspeelt op een volgende fase in de student journey en het keuzeproces.

Een vlot leesbaar magazine van de UGent voor studiekiezers

Durf twijfelen, durf kiezen

We lanceerden een magazine voor toekomstige studenten, waarbij elke editie inspeelt op een volgende fase in de student journey en het keuzeproces.

Een kleurrijk & mooi vormgegeven artikel over keuzestress in het magazine voor toekomstige studenten van UGent

Durf twijfelen, durf kiezen

We lanceerden een magazine voor toekomstige studenten, waarbij elke editie inspeelt op een volgende fase in de student journey en het keuzeproces.

Studiekiezers over hun keuze voor een hogere studie

Durf twijfelen, durf kiezen

We lanceerden een magazine voor toekomstige studenten, waarbij elke editie inspeelt op een volgende fase in de student journey en het keuzeproces.

Eerstejaars delen hun ervaring

Ook videocontent mocht niet ontbreken in onze strategie. In ‘Studentenklap’ delen eerstejaars hun ervaringen. Omdat ze het jaar voordien voor dezelfde moeilijke keuze stonden, levert het herkenbare en geloofwaardige content op. De video’s werden ingezet op Facebook en Instagram.

Veelbelovende eerste resultaten

Het is een langetermijnproces om studenten doordachter te laten kiezen, maar de eerste resultaten zijn in elk geval veelbelovend: de open lessen en try outs waren in no time volzet.

Wil je nog meer straffe realisaties bekijken?

Wij gebruiken cookies

Deze site gebruikt cookies om het gebruik van de website te vereenvoudigen. Raadpleeg onze cookie policy voor meer informatie over het gebruik van cookies en hoe u deze kan blokkeren. Door deze melding weg te klikken of verder te surfen, geeft u aan dat u akkoord gaat met onze policy. Klik hier voor onze cookieverklaring.