Voka magazine: meerwaarde creëren voor je doelgroep
UitdagingWat is de beste manier om je doelgroep te bereiken, als je weet dat die doelgroep druk bezet is én al bestookt wordt met informatie? |
Waar heeft een ondernemer nood aan?
Ondernemers zoeken inspiratie, herkenbare verhalen en inzichten die hen echt vooruithelpen. Maar ze hebben vaak weinig tijd. Een magazine moet daarom tijdloos zijn en hen meerwaarde bieden op de momenten dat ze er even voor kunnen gaan zitten..
Een premium magazine dat ondernemers inspireert, verbindt en uitnodigt om op hun eigen tempo te ontdekken is daarom the way to go.
Echte verhalen raken het hardst
We herdachten het magazine van A tot Z. Zowel de inhoud als het uiterlijk moest aansluiten bij de leefwereld van ondernemers. Weinig actualiteit, wel diepgaande, tijdloze verhalen waarin ondernemers openhartig hun traject delen. Niet alleen de successen, maar ook de uitdagingen en keerpunten die hen gevormd hebben. Inspirerend en herkenbaar. En niet enkel van de typische ondernemer. Jan Leyers is in eerste instantie een artiest, maar hij leeft ook als een ondernemer. En dus verdient hij een plekje in het magazine.
Ook de look & feel kreeg een upgrade. Door een premium design, sprekende beelden en een kwalitatieve afwerking nodigt het magazine uit om vast te nemen en rustig door te bladeren — bijvoorbeeld bij een koffie in het weekend. Elk detail draagt bij aan de perceptie van Voka als sterk en verbindend ondernemersnetwerk.
ResultatenVoka magazine is nu een magazine dat ondernemers wíllen lezen. Het straalt kwaliteit uit en versterkt de band tussen Voka en zijn leden. Sandy Panis, contentmanager Voka: “Onze droom is uitgekomen. Voka magazine valt op, inspireert én geeft goesting om te lezen.”
|
Wat kan jij leren van deze case?
Les 1. Stem inhoud altijd af op de leefwereld van je doelgroep
De context van het ondernemen staat centraal. Wie is de mens achter de ondernemer? Wat houdt hen bezig? Hoe komen ze tot waar ze nu staan? Welke compagnons de route hebben ze?
Les 2. Creëer meerwaarde, dat schept een band met je publiek
Door ondernemers centraal te zetten en hen authentiek te laten vertellen over hun traject, kunnen andere ondernemers daar ook van leren. Zo biedt Voka hen meerwaarde.
Les 3. Durf radicaal te vernieuwen
Een magazine herdenken is meer dan een facelift. Door het concept van nul te herbekijken, gebaseerd op wat je weet over je doelgroep, zorg je voor een publicatie die echt werkt.