Driewerf hoera, want voortschrijdende inzichten zorgen ervoor dat content marketing zijn weg vindt naar C-level. Het maakt ondertussen een wezenlijk onderdeel deel uit van de communicatiestrategie van merken en bedrijven.
Iedereen vertelt hetzelfde
Meer bedrijven die instappen, betekent meer content en meer concurrentie. En minder effect, als je geen aandacht hebt voor de groeiende concurrentie. In sommige sectoren – finance en retail om er maar twee te noemen – vertelt iedereen zowat hetzelfde, op dezelfde manier. Hier liggen grote uitdagingen voor de komende jaren: hoe kunnen we zorgen dat onze contentinspanningen (blijvend) renderen?
Op zoek naar een unieke ‘sweet spot’
Scoren met je content begint met je eigen ‘sweet spot’ vinden. Waar zoekt je beoogde publiek naar, welke merkpropositie wil je neerzetten, wat bestaat er al en hoe kan je daar het verschil maken? Als in de foodsector iedereen inzet op koken, moet je je afvragen wat je daar nog kan aan toevoegen, of iets helemaal anders doen.
Die ‘sweet spot’ zorgt voor de emotionele connectie met je publiek. Ze kunnen je merk een bepaalde plaats geven. Ik word niet alleen geholpen, dat gebeurt en plus op een originele en creatieve manier, die verschilt van de andere merken in die categorie. En dat ga ik niet vergeten. Het vinden van die ‘sweet spot’ is geen makkelijke oefening, maar eens je die hebt, kan je daar wel jaren op bouwen.
Benieuwd met welke unieke sweet spots jij het verschil kan maken? Kom naar 20 Thoughts Before Noon 2018 en luister o.a. naar de presentatie van Frederik (content manager bij The Fat Lady) en Freddy (Client Services Manager bij Invisible Puppy).
Marketing van je content
Daar zit je dan met je fantastische content, waar je veel tijd en middelen in geïnvesteerd hebt, terwijl niemand van het bestaan weet. De enige manier om je contentinspanningen ten volle te laten renderen, is inzetten op distributie en het actief marketen van je content.
Het is belangrijk voor gevestigde merken, om zo hun positie te bewaken. Maar nog meer voor merken die starten in contentmarketing, omdat die nog een publiek moeten opbouwen.
Wat met SEO?
SEO blijft belangrijk. Je moet wel gevonden worden, natuurlijk. Het kan ook veel meer zijn dan een verplicht nummertje keywords in je content rammen. Iets waar Google ook niet meer zo happy mee is sinds een paar jaar. SEO kan ook een ware inspiratiebron zijn voor jouw content. Wil je weten hoe? Kirsten (Digital content creator & content manager bij The Fat Lady) en Laurens (Digital marketer bij Invisible Puppy) geven je praktische tips op 20 Thoughts Before Noon 2018. Op één voormiddag krijg je een massa inzichten en leer je hoe je content eruit springt en gezien wordt. ‘Content overload’ mag je dan van je lijstje van threats schrappen. Bestel nu je tickets en make content great again!
Je vindt het volledige programma op de website van 20 Thoughts Before Noon 2018.