Goeie storytelling begint met… een goed verhaal. En die verhalen vind je overal. Zoals deze drie Gentse voorbeelden. Ze bewijzen dat je ook met een klein budget en weinig moeite fantastische verhalen kunt vertellen.
Café en concertzaal Vooruit vraagt aan haar bezoekers om hun verhalen via de hashtag #fanvanvooruit te delen. De meest opmerkelijke verhalen werken ze uit op hun blog. Zoals Marieke die haar lief ontmoette in Vooruit en nu trotse mama is. Kostprijs? Nul euro.
De Nieuwe Dokken wordt een nieuwe woonwijk in het noorden van Gent. Op de Facebookpagina vertellen ze verhalen van voorbijgangers en bewoners in één Facebookpost. We herhalen: één Facebookpost. Door het kort te houden, kunnen ze zich tot de essentie te beperken. Neem bijvoorbeeld Jan die naar Gent verhuisde om aan Sint-Lucas te studeren. Een korte anekdote die tot de verbeelding spreekt en tegelijk een beeld van de buurt schetst.
Een goed verhaal werk je uit zoals je zelf wil
Zwembad Van Eyck wilde verhalen van redders brengen. Ze konden die verhalen heel eenvoudig op een blog hebben gezet en klaar. Ze deden het anders. Wie er tot voor kort ging zwemmen kon de verhalen al zwemmend beluisteren. Met een onderwater-mp3. Een kleine, creatieve twist, die een compleet nieuwe dimensie aan de verhalen geeft.