De grootste les die we van onze Nederlandse collega’s hebben geleerd, is dat we veel te bescheiden zijn. Of waren. Ze deden ons inzien dat we best mogen uitpakken met het feit dat we de afgelopen jaren verkozen werden tot ‘Content Marketing Agency of the Year 2021’ (BOCA) en ‘Specialist Agency 2020’ (MM). Jawel! Geef toe: dat je dit mag uitschreeuwen is toch één van de redenen waarom contentmarketingbureaus aan award shows deelnemen. Niet?
Eeuwige roem en een plastic beker
Wat hou je aan een award show over wanneer de pijnstiller in je glas is opgelost? Niet veel meer dan een glimmende trofee in je prijzenkast. Tenzij je die kwijtspeelt in het feestgewoel, wat ons wel eens durft overkomen. Eeuwige roem? Niet dus, want je bent in dit vak maar zo goed als je laatste werk. Waarom doen we het dan wel?
Zijn we nog goed bezig?
We leggen onszelf – en de sector – graag het vuur aan de schenen. We willen onszelf uitdagen om werk te maken dat de middelmaat overstijgt. Om grenzen te verleggen. Om te vernieuwen. Om het vak contentmarketing, dat nog relatief jong is, vooruit te helpen. En dan kan een beetje competitie geen kwaad.
Pluimen in ons ***
Een goedgevulde prijzenkast is een manier om je als contentmarketingbureau te onderscheiden van de concurrentie. En ja: het is ook wel fijn om af en toe een beetje bevestiging te krijgen. Dat kunnen onze ego’s nog wel aan. Gelukkig tellen bij de awards voor content marketing ook de cijfers mee. Wie geen mooie resultaten kan voorleggen, maakt geen kans. Valt je werk in de prijzen, dan heb je ook de marketing-, communicatie- of businessdoelstellingen van je klant gerealiseerd. Zo’n prijs is dus ook relevant voor de opdrachtgevers. Missie volbracht!