65+’ers surfen veilig dankzij The Fat Lady en DNS Belgium

65+’ers surfen veilig dankzij The Fat Lady en DNS Belgium

The Fat Lady creëerde – in opdracht van DNS Belgium – een campagne rond cybersecurity voor 65+’ers. Het concept ‘Is het veilig’ is gebaseerd op een eerdere content campagne, gericht naar jongeren, maar kreeg een andere invulling. Op maat van de doelgroep.

‘In de jongerencampagne daagden we twee influencers uit met zotte challenges’, vertelt Frank Geerts, creatief directeur van The Fat Lady. ‘Omdat ouderen in een onderzoek hadden aangegeven dat ze het storend vinden dat reclame vaak onbegrijpelijk is, hebben we de creatieve uitwerking dichter bij hun leefwereld gebracht. Herkenbaar en met de nodige humor.’

De videoreeks ‘Is het veilig’ creëert awareness

In het videoformat ‘Is het veilig’ schotelen we kinderen enkele vragen voor, zoals: ‘Is het veilig om een vogelspin over je arm te laten kruipen?’ Of: ‘Is het veilig om je kauwgom in te slikken?’ Hun eerlijke, spontane en ontwapende reacties vormen de basis van de video. En ook op de vraag: ‘Is het veilig om dingen te kopen op het internet?’ geven deze jonge experts ongezouten hun mening.

Bekijk hier alle video’s.

De video’s die het best scoren krijgen een extra push

We maakten vier video’s in elke taal die getarget worden naar de doelgroep 65+ op Facebook en YouTube.

‘Om de beste resultaten te halen, hebben we ervoor gekozen om de video's naast elkaar op te zetten’, vertelt Barbara Goffaerts, Digital Marketeer van The Fat Lady. ‘Dat wil zeggen dat we Facebook zelf laten kiezen om de best presterende video's extra te pushen. Zo maximaliseren we de beste resultaten voor onze kpi's.’

Hoe veilig shop jij online? Doe de test!

Via een online quiz kunnen 65+’ers ook hun digitale vaardigheden testen. Laten ze zich misleiden door onbetrouwbare webshops? Of springen ze wel veilig om met hun creditcardgegevens?

De quiz wordt ingezet op Facebook aan de hand van retargeting op de video. ‘Dit is het kwalitatiefste publiek, want zij hebben al interesse getoond voor de inhoud van de video. Hier verwachten we dan ook de beste resultaten en een sterke ROI’, aldus Barbara Goffaerts. ‘Daarnaast wordt de quiz ook breed ingezet met social ads, omdat we die brede awareness toch ook nog extra willen pushen.’

Content op maat van de doelgroep

‘Om onze campagne en content af te stemmen op maat van de doelgroep, hebben we samengewerkt met Digital Ageing (een onderzoeksproject aan de Vrije Universiteit Brussel en de Universiteit Antwerpen) en de Vlaamse Ouderenraad’, vertelt Elien Popelier, Project Manager van The Fat Lady. ‘Ze hielpen ons niet alleen aan inzichten over de onderwerpen, maar gaven ook feedback op de content en onderwierpen onze online test aan een kritische blik. Deze laatste werd zelfs getest door senioren. Bovendien zullen ze meehelpen onze content te verspreiden onder verenigingen en de doelgroep.’

Over DNS Belgium

DNS Belgium is verantwoordelijk voor de registratie van alle .be-, .vlaanderen- en .brussels-domeinnamen. Ze willen het internet toegankelijk maken en het gebruik ervan aanmoedigen. Daarom leveren ze grote inspanningen om het internet in België veilig te houden.

Op zoek naar een contentstrategie op maat van jouw doelgroep?

Stuur ons een berichtje
Wij gebruiken cookies

Deze site gebruikt cookies om het gebruik van de website te vereenvoudigen. Raadpleeg onze cookie policy voor meer informatie over het gebruik van cookies en hoe u deze kan blokkeren. Door deze melding weg te klikken of verder te surfen, geeft u aan dat u akkoord gaat met onze policy. Klik hier voor onze cookieverklaring.