Hoe bouw je een duurzame relatie op met 3.000 werknemers en 19.000 omwonenden? BASF Antwerpen doet het aan de hand van twee magazines, die ze uitgeven met de hulp van The Fat Lady.
In Site informeert en connecteert het personeel
In Site is het personeelsmagazine van BASF Antwerpen. Het versterkt het imago van het bedrijf bij de huidige werknemers en creëert verbondenheid. Tussen collega’s onderling, maar ook tussen de werknemers en de organisatie. Het personeel staat centraal in het magazine. Een aanpak die Employee Advocacy stimuleert, waarbij de eigen medewerkers op hun beurt de waarden en cultuur van het bedrijf uitdragen. Zo worden ze ambassadeurs van het bedrijf.
Zij aan zij versterkt de goede reputatie bij de buren
Zij aan zij is het burenmagazine. Het informeert de bewoners van de buurgemeenten over het reilen en zeilen op de site van BASF. Die open communicatie creëert vertrouwen en versterkt de goede reputatie van het bedrijf in de nabije omgeving. Zo positioneert het bedrijf zich als een aantrekkelijke werkgever.
BASF Antwerpen koos na een pitch voor The Fat Lady. De eerste edities rolden intussen van de persen.