The Fat Lady creëert sportzotten

The Fat Lady creëert sportzotten

Sportzot is een van de succesbieren van Brouwerij Halve Maan. Lekker en door zijn 0,5° graad alcohol kan je je als gezonde sporter wel eens laten gaan. Topsporters zoals roeier Niels Van Zandweghe, kitesurfer Roderick Pijls en zwemster Sharon van Rouwendaal treden op als ambassadeur voor het bier. Brouwerij Halve Maan klopte bij The Fat Lady aan om social media formats te bedenken waarbij die sporters op een passende manier kunnen ingezet worden in hun ambassadeurschap.

Frank Geerts, creatief directeur bij The Fat Lady: “Veel van de content die we zien van BV’s bij merken komen eerder cringey over. We hadden vanaf het begin ons als doel gesteld om social media formats te bedenken waar de sporters zelf plezier aan beleefden, zodat het natuurlijk overkomt.”

De eerste social media formats die gelanceerd werden zijn "Je bent een Sportzot als …”, waarbij de sporters een aantal voor hun typische, maar voor hun omgeving vreemde gewoontes schetsen.

In een tweede social format krijgt een sporter telkens een dilemma voorgeschoteld, zoals: ‘naakt kitesurfen of je moet je ALTIJD met zeewater wassen’.

Het Sportzot publiek reageert positief. Barbara Goffaerts, digital marketeer bij The Fat Lady: “We zijn volop aan het A/B-testen om de beste match tussen de doelgroep en de content te vinden. Vooral de Nederlandse doelgroepen tonen zich kwalitatief met engagement rates tussen 5 en 7%, wat bijzonder sterk is.”

Wil je een community opbouwen met sterken social media formats?

We bedenken ze graag voor jou
Wij gebruiken cookies

Deze site gebruikt cookies om het gebruik van de website te vereenvoudigen. Raadpleeg onze cookie policy voor meer informatie over het gebruik van cookies en hoe u deze kan blokkeren. Door deze melding weg te klikken of verder te surfen, geeft u aan dat u akkoord gaat met onze policy. Klik hier voor onze cookieverklaring.