The Fat Lady en Decospan inspireren architecten over het kantoor van de toekomst

content-marketing-decospan-the-fat-lady

Hoe ziet het kantoor van de toekomst eruit? Een hot topic bij onder andere architecten, gezien de context waarin we leven en werken. Die vraag beantwoorden is dan ook het vertrekpunt van de content die The Fat Lady maakte voor Decospan, fabrikant van totaaloplossingen in hout.

Decospan zocht een manier om hun positie bij architecten te versterken en klopte daarom aan bij The Fat Lady. Na een strategische oefening werd ‘het kantoor van de toekomst’ als insteek bepaald. Via videocontent werden architecten naar een reeks artikels op de website geleid en vervolgens naar een content offer met concrete en praktische cases. De downloads van het content offer leverden concrete leads op.

Expert aan het woord

Dat thuiswerken steeds meer de norm wordt en dat open landschapskantoren hun beste tijd gezien hebben, is geen nieuws. Wat er dan wel in de plaats komt, liet The Fat Lady beantwoorden door Ruud Belmans.

Hij is creatief directeur van designstudio WeWantMore, die momenteel het ontwerp voor de Maritieme Campus in Antwerpen op zich neemt. Daarin worden verschillende kantoren en een gloednieuwe coworking space gebouwd met het oog op de toekomst. Vanuit die expertise deelt hij zijn visie over het kantoor van de toekomst.

De video, die werd verspreid via LinkedIn en Facebook, is in de eerste plaats bedoeld om het thema te zetten. Het prikkelt en geeft nog niet alle antwoorden. Door een ervaringsdeskundige te betrekken, krijgt de content extra geloofwaardigheid.

Landingspagina en content offer

De video brengt geïnteresseerde architecten naar een aparte landingspagina op de website van Decospan. De artikels die daar verzameld staan, behandelen telkens één aspect van het kantoor van de toekomst. De topics worden uitgebreid toegelicht door trendwatchers en interieurdesigners.

Onderaan de artikels wordt er gelinkt naar het content offer met innovatieve cases omtrent thuiswerken en de rol van het kantoor. Het content offer kreeg ook nog een extra boost door het apart via advertenties in te zetten op LinkedIn en Facebook.

Resultaten

Met meer dan 100 concrete leads, is het doel van de campagne geslaagd. Op LinkedIn haalde de video een gemiddelde view-through rate van bijna 40%. Anders gezegd: zo’n 40% van de weergaven was effectief een videoweergave. De interesse in de video was dus groot. Ook in sessieduur en leads springt LinkedIn eruit, wat ook in de lijn van verwachtingen ligt, gezien het doelpubliek.

Een content marketing strategie op maat van je doelgroep? Kunnen we!

Contacteer ons
Wij gebruiken cookies

Deze site gebruikt cookies om het gebruik van de website te vereenvoudigen. Raadpleeg onze cookie policy voor meer informatie over het gebruik van cookies en hoe u deze kan blokkeren. Door deze melding weg te klikken of verder te surfen, geeft u aan dat u akkoord gaat met onze policy. Klik hier voor onze cookieverklaring.