The Fat Lady en Stad Gent creëren de ‘Gentsters’ community

The Fat Lady en Stad Gent creëren de ‘Gentsters’ community

Stad Gent en OCMW Gent vormen sinds 1 januari 2019 één geïntegreerde, lokale overheidsorganisatie met 10.000 medewerkers. Hoe creëer je een gevoel van verbondenheid bij zo’n diverse groep? Dat was de opdracht die Stad Gent toevertrouwde aan The Fat Lady.

Samen met Stad Gent lanceerden we ‘Gentsters’, een concept dat symbool staat voor het gemeenschappelijke gevoel dat deze 10.000 collega’s met elkaar delen: hun trots en inzet voor deze stad.

Het personeelsmagazine ‘Gentsters’ werd de deeltjesversneller om dit doel te bereiken. Om de ‘spirit’ van de echte Gentster te vatten, staan werknemers centraal: op de cover en in elk groot verhaal. Met verrassende insteken, storytelling en spontane fotografie geven we hen een platform om hun enthousiasme te delen.

Het ‘Gentsters’ contentprogramma werd een compagnon de route en een coach voor alle medewerkers.

‘Gentsters’ is een mooi voorbeeld van een geslaagde employer branding aanpak, met een always-on intranet groep, rebranding van interne events en zelfs ‘Gentsters’ merchandising, die allemaal bijdragen aan het gezamenlijk communitygevoel.

Het personeelsmagazine verschijnt 4 keer per jaar en de aanpak wordt duidelijk gesmaakt:

“Leuk, eigentijds, goed opgebouwd magazine. Collega's worden tof in beeld gebracht. Benieuwd naar een volgend nummer!”

“Vree wijs!”

“Wat een nummer…de vonken springen er af!!!”

“Hoera voor het meer dan nieuw personeelsmagazine!”

“Ook de kindjes zijn al Gentsters-fans!”

Staan jouw medewerkers ook te popelen voor hun eigen magazine?

Laat ze niet langer wachten en ga met ons in zee
Wij gebruiken cookies

Deze site gebruikt cookies om het gebruik van de website te vereenvoudigen. Raadpleeg onze cookie policy voor meer informatie over het gebruik van cookies en hoe u deze kan blokkeren. Door deze melding weg te klikken of verder te surfen, geeft u aan dat u akkoord gaat met onze policy. Klik hier voor onze cookieverklaring.