fbpx

The Fat Lady in binnen- én buitenland bekroond

The Fat Lady in binnen- én buitenland bekroond

Vorig jaar schopten we het tot Content Marketing Agency of the Year. Dit jaar gaan we op datzelfde elan verder. Naast het succes in eigen land wordt ons werk ook internationaal opgepikt. In 2022 pakten we maar liefst negen prijzen in binnen- én buitenland. Zit je even vast met je eigen content marketing? Laat je inspireren door deze award-winning cases.

Vier keer in de prijzen op de BOCA’s in België

🏆 Best Distribution and Promotion Strategy (Durfdenken voor UGent)

Koen: “De UGent heeft veel verhalen te vertellen. Via het contentplatform durfdenken.be bereiken we een breed publiek en tonen we hoe de universiteit met het dagelijkse leven verweven is.”

Belangrijkste learning? Content marketing gaat over een publiek opbouwen én vasthouden. Elk onderwerp wordt getarget naar een specifiek publiek, gebaseerd op hun interesses en geografische locatie en via het best geschikte kanaal.

🏆 Best Use of Social Media (Studiekiezers voor UGent)

Pauline: “Toekomstige studenten maken niet altijd de juiste studiekeuze. Door in te spelen op de juiste vragen op het juiste moment, leiden we hen stap voor stap naar een weloverwogen beslissing.”

Belangrijkste learning? Het 3H-principe is cruciaal om de juiste content op het juiste moment bij de juiste doelgroep te krijgen. Met Hero content genereer je bereik. Hub content heeft traffic als belangrijkste doelstelling. En met Hygiene content focus je op conversie.

🏆 Best Short Term Content Campaign B2C (Boekentoren Binnenstebuiten voor UGent)

Frank: “De hero campagne ‘Boekentoren Binnenstebuiten’ maakt deel uit van onze overkoepelende contentstrategie voor UGent. Samen met Joris Hessels gingen we op zoek naar de menselijke verhalen die zich in dit prachtige gebouw hebben afgespeeld.”

Belangrijkste learning? Waak erover dat je content campagne altijd bijdraagt aan een groter verhaal. Daarvoor gebruik je contentpijlers. Zo bouw je op lange termijn aan een sterkere band met je community.

🏆 Best Print Publication B2E (Employee Handbook voor Liantis)

Jaffee: “In een employee handbook zitten je bedrijfsvisie, -waarden en -cultuur vervat. Voor Liantis gingen we een stap verder. Hun employee handbook is ook een manier om de verhalen van hun medewerkers te brengen.”

Belangrijkste learning? B2C, B2B of B2E? Maakt niet uit. Content maak je voor mensen. Door mensen op te voeren overstijg je organisaties en structuren … en wordt jouw merk minder afstandelijk en abstract.

Ook vier awards op Content Marketing, The Awards in Nederland

🏆 Silver Award B2C (Wij hebben Crohn-colitis voor Takeda)

“De langdurige en succesvolle samenwerking tussen The Fat Lady en Takeda laat zien dat kwaliteit werkt. Chronische patiënten hebben geen gebrek aan informatie meer.” – Juryrapport

Belangrijkste learning? Goede resultaten komen niet vanzelf. Blijf je content voortdurend optimaliseren en evalueren. Alleen zo kan je de cijfers hoog houden en doen groeien.

🏆 Silver Award B2E (UGent’ers voor UGent)

“De community van Universiteit Gent medewerkers wordt hecht aan elkaar gesmeed door authentieke en herkenbare verhalen rondom de thema’s ‘Leef’, ‘Werk’, ‘Denk’.” – Juryrapport

Belangrijkste learning? Blijf weg van droge, top-down communicatie en artikels. Door medewerkers centraal te zetten, grijp je hun aandacht en verhoog je hun betrokkenheid.

🏆 Beste organische conversie (De Virtuele Projecties voor UGent)

“Deze case bewijst dat een goed idee vaak simpel is. Zeer sympathiek, effectief en met weinig budget. De doelgroep wordt spontaan geactiveerd.” – Juryrapport

Belangrijkste learning? Een goed idee is meestal niet ingewikkeld, maar net heel rechttoe rechtaan. Ook de drempel om een eigen projectie in te sturen (en zo zelf bij te dragen aan de campagne) hielden we bewust heel laag.

🏆 Beste Social Media-aanpak B2C (Studiekiezers voor UGent)

“Een inspirerende en gedurfde aanpak, waarbij met een beperkt budget het Hero-Hub-Hygiene model op knappe wijze is doorgevoerd. Er worden meerdere doelgroepen bediend waarbij goede resultaten worden bereikt!” – Juryrapport

Belangrijkste learning? Het 3H-principe is cruciaal om de juiste content op het juiste moment bij de juiste doelgroep te krijgen.

Kers op de taart: een award op de Content Marketing Awards in Cleveland, Ohio

🏆 Best Topic-Specific Blog (Wij hebben crohn-Colitis voor Takeda)

Koen: “De Content Marketing Awards is het grootste en langstlopende internationale content marketing awards-programma ter wereld. We zijn dan ook bijzonder trots dat ons contentplatform voor Crohn- en colitispatiënten in de prijzen viel.”

In drie andere categorieën werden we genomineerd als finalist: UGent’ers (Best Content Marketing Program in Education), Wij hebben Crohn-colitis (Best Multi-Author Blog) en UGent’ers – Inside Joanne’s mind (Best Cover Design).

Belangrijkste learning? Content marketing is nooit klaar. De kunst bestaat erin een publiek op te bouwen en vast te houden. Voortdurend optimaliseren, evalueren én bijsturen is de boodschap.

Ook zin om award winning content te creëren?

Stuur ons een berichtje
Wij gebruiken cookies

Deze site gebruikt cookies om het gebruik van de website te vereenvoudigen. Raadpleeg onze cookie policy voor meer informatie over het gebruik van cookies en hoe u deze kan blokkeren. Door deze melding weg te klikken of verder te surfen, geeft u aan dat u akkoord gaat met onze policy. Klik hier voor onze cookieverklaring.