Content marketing is een marathon, maar deze keer hebben we wel extreem lang moeten wachten op het startschot. Eind 2019 kozen BMI België en BMI Nederland voor een samenwerking met The Fat Lady. Ze zochten een contentmarketingbureau om de BMI Academy bekend te maken bij dakwerkers. Twee jaar later – Covid 19 stak er een stokje (of beter, neuswisser) voor – is het eindelijk zover.
BMI Academy biedt een gevarieerd pakket aan praktische dakopleidingen en trainingen. Deze worden gegeven in de moderne en goed uitgeruste BMI Academy trainingscentra in Aalst en het Nederlandse Montfoort.
The Fat Lady bedacht de baseline ‘Word een krak in je vak’ / ‘Word een kei in je vak’ / ‘Soyez un pro dans votre boulot’ en werkte een contentfunnel uit om de doelgroep van dakdekkers in België en Nederland te bereiken. We creëerden hero, hub en hygiene content die de doelgroep attent maakt op het belang van opleidingen. Met het videoformat: ‘Toppers van het dak’ / ‘Experts van het dak’ / ‘Couvreurs au sommet’, een online quiz waarmee de dakdekkers hun kennis kunnen testen en artikels over nieuwe producten en ontwikkelingen in de sector.
Caroline van IJken, Manager Marketing communicatie BMI Benelux: “The Fat Lady heeft ons in de pitch overtuigd met een onderbouwde TOFU-MOFU-BOFU aanpak en verrassende contentvoorstellen die verder gingen dan de briefing.”
BMI België en BMI Nederland zijn onderdeel van BMI Group, de grootste producent van dakbedekking in Europa. Ze brengen enkele van de grootste en meest vertrouwde merken in de branche samen, zoals Monier en Icopal.