2020 bracht the Fat Lady extra mensen, een nieuw kantoor en extra werk.
Want The Fat Lady verwelkomde dit jaar een resem nieuwe klanten. Meest recent zijn CEBEO, Decospan en Halve Maan.
Koen Denolf, contentstrateeg bij The Fat Lady: “Ik zie een duidelijke kentering in de markt, waarbij bedrijven content marketing steeds professioneler gaan inzetten. Het is fijn dat de marketeers van CEBEO, Decospan en brouwerij Halve Maan de weg naar The Fat Lady vinden in hun zoektocht naar een onderscheidende content marketing aanpak.”
CEBEO
Cebeo is marktleider in België op het gebied van distributie van elektrotechnisch materiaal. The Fat Lady kon hen overtuigen om de juiste partner te zijn om een content marketing strategie voor hun “green & smart” gamma op te stellen en uit te rollen.
De eerste resultaten van deze nieuwe strategie zijn vanaf 2021 te zien
Halve Maan
Brouwerij Halve Maan lanceerde vorig jaar het eerste alcoholvrije speciaalbier met smaak in België. Sportzot werkt samen met een aantal bekende sporters, de zogenaamde Sportzotten. Onder meer Pieter Timmers, Koen Naert en Dirk Van Tichelt zijn ambassadeurs voor het merk.
Brouwerij Halve Maan vroeg The Fat Lady om met entertainende content de band tussen de sporters en het bier te versterken. Het eerste wapenfeit is een creatieve contentformat waarin sportzotten een actieve rol spelen.
Marketingmanager Thibaut Demuynck heeft alvast zin in de samenwerking:
“De bierwereld is er één met veel smaken, geuren en kleuren… Daarom is het van groot belang dat we onze eindconsument met het juiste verhaal benaderen. Wij zochten een partner die mee ging brouwen aan dit verhaal. De creatieve voorstellen en aanpak die The Fat Lady ons bezorgde, smaken dan ook naar meer!“
Decospan
Decospan creëert totaaloplossingen met hout voor elk interieur, zowel voor particulieren als voor bedrijven. Om hun positie bij architecten te versterken, zette Decospan samen met The Fat Lady een content marketing campagne op over het brandend actuele thema ‘het kantoor van de toekomst’.
Het content marketing traject leidt architecten via videocontent naar een reeks artikels op de website en vervolgens een content offer met concrete en praktische cases. De downloads van het content offer leveren concrete leads op.