fbpx

The Fat Lady werkt vernieuwd magazine uit voor Jobat

The Fat Lady werkt vernieuwd magazine uit voor Jobat

Het nieuwe magazine van Jobat, Go for Happy, is het resultaat van een rebranding door The Fat Lady van het bestaande Mark Magazine. Een nieuwe stijl, nieuwe naam en nieuwe rubrieken zorgden voor een nodige verjongingskuur.

De rebranding past in het kader van een bredere oefening die The Fat Lady voor Jobat maakt: meer integratie tussen de verschillende kanalen, zowel on- als offline. De website, bekend om de vacaturedatabank en handige tips om te solliciteren, heeft een verlengde in de wekelijkse Jobatkrant. Maar Mark Magazine, dat zes keer per jaar verschijnt, sloot te weinig aan bij die eerste twee. De eerste opdracht was dus om Mark Magazine onder de Jobat-vlag te brengen, zowel op grafisch als inhoudelijk vlak.

Vaarwel Mark

Voor de rebranding kozen we eerst en vooral een nieuwe naam. Die vonden we in de slogan van Jobat: Go for Happy. Op die manier verhogen we de herkenbaarheid en versterken we de link met Jobat.

Grafisch zit het magazine helemaal in het nieuw. “Door te focussen op editorial design en sterke fotografie meer ruimte te geven is Go for Happy evenwichtiger. Het strakke format, dat weinig grafische vrijheid liet, is ingeruild voor een veel frissere en moderne kijk op de zaken”, verduidelijkt grafisch vormgever Greg Klarfeld.

Meer inhoudelijke herkenbaarheid

Het magazine blijft inhoudelijk hameren op opvallende persoonlijke verhalen en belangrijke trends in de HR-wereld. Dat wordt aangevuld met extra herkenbaarheid, via enkele nieuwe rubrieken, zoals ‘De Starters’. Werknemers hebben het daarin over hun eerste werkdag, hun eerste loon of hun eerste project. Herkenbare verhalen, want iedereen was ooit nieuw op een werkplek. De inhoudelijke integratie met de online kanalen van Jobat wordt de komende maanden verder gefinetuned.

De unieke aanpak van The Fat Lady

“Een magazine rebranden kunnen we niet zonder de input van de klant”, vertelt projectmanager Timothy Puype. “Aanpassingen aan de vorm hebben ook invloed op de inhoud. Daarom riepen we de verantwoordelijken van Mark Magazine samen en verzamelden we alle ideeën, verbeterpunten en wat er zeker niet mocht veranderen aan het magazine. Die informatie vulden we aan met workshops over vorm, fotografie en stijl. Vanaf nu kunnen de vormgevers bij Mediahuis aan de slag met ons grafisch handboek voor Go for Happy-magazine.”

Het eerste magazine valt alvast in de smaak bij Hannelore Geldhof, EBC Studio Manager: “Ongelofelijk hoe snel ze bij The Fat Lady door hadden waar we naartoe wilden met het magazine. Het resultaat was er boenk op. Met enkele nieuwe content formats en een frisse vormgeving krijgt het magazine een serieuze verjongingskuur.”

Het vernieuwde Go for Happy-magazine verschijnt zes keer per jaar als bijlage in De Standaard en Het Nieuwsblad. De content verschijnt ook op de website van Jobat en nieuwssites.

Kan jouw magazine een opfrisbeurt gebruiken?

Stuur ons een berichtje
Wij gebruiken cookies

Deze site gebruikt cookies om het gebruik van de website te vereenvoudigen. Raadpleeg onze cookie policy voor meer informatie over het gebruik van cookies en hoe u deze kan blokkeren. Door deze melding weg te klikken of verder te surfen, geeft u aan dat u akkoord gaat met onze policy. Klik hier voor onze cookieverklaring.