Hero, hub & hygiene content: het 3H-model als leidraad voor je contentplan
Hero, hub en hygiene content, ook wel het 3H-model genoemd, is een ideale manier om je content mee te structureren.
Het begin van het nieuwe jaar is een moment om enkele zaken op een rijtje te zetten. Deze 5 verwachtingen voor content marketing in 2023 verdienen daarbij wat extra aandacht.
De Metaverse is een virtuele omgeving waarin - zo wordt voorspeld - miljarden mensen zullen werken, socializen en spelen. Of niet? Samen met adept van het eerste uur Hans-Peter Wijns, een ‘Metaverse Adventurer’, zoeken we een antwoord op de vraag of je als marketeer moet inzetten op de Metaverse.
Distributie van je content is minstens even belangrijk als de kwaliteit ervan. Zet in op een onderbouwde distributiestrategie om betere resultaten te halen.
Duurzaamheid is alomtegenwoordig, maar hoe communiceer je over je eigen duurzaamheid als bedrijf of organisatie?
Het Content Marketing Institute organiseert elk jaar de Content Marketing Awards, met de beste cases van over de hele wereld. Dit zijn onze vijf favorieten.
Moet je nog een nieuwsbrief uitsturen en zo ja, hoe bouw je die best op? 5 tips gekoppeld aan sterke voorbeelden.
Wat moet je weten over influencer marketing, vanuit het oogpunt van content marketing? De belangrijkste inzichten verzameld.
Employer branding wordt steeds belangrijker, de rol van content marketing daarin ook. Hoe begin je eraan? Vijf goede voorbeelden van content in employer branding.
Vijf trends in content marketing die de komende tijd bepalend zullen zijn.
In deze The Fat Five: het belang van herocontent in content marketing en hoe je die op een goeie manier inzet.
Wat waren de beste content marketing cases van 2021?
In deze vlog niet zomaar vijf goede voorbeelden van content marketing, wel vijf awardwinnende cases in content marketing.
Het aantal good practices van content marketing zit in de lift. Een rondvraag bij de The Fatties leverde deze vijf topcases binnen content marketing op.
Content marketing zit in de lift, dat blijkt uit gesprekken met marketeers. Toch ontbreekt er nog focus met meetbare doelen of een duidelijke marketingstrategie. Conversies en content gaan hand in hand, tenminste als je er voluit voor gaat.
Content gemaakt door je doelgroep, of user generated content is de meest waardevolle content. Het is authentiek, geloofwaardig, eerlijk en betrouwbaar. En daarom ideaal om in te zetten naar nieuwe potentiële klanten.
Vorig jaar zagen we de eerste tekenen: corona zou een grote impact hebben op content marketing. Wij trekken lessen uit enkele succesvolle cases.
Wat maakt een video kwalitatief? Moet een video per se veel kosten? En hoe belangrijk is een script?
Hij wordt de Godfather van content marketing: Joe Pulizzi. Zijn boek kreeg onlangs een update, reden genoeg om hem uit te nodigen in The Fat Five vlog.
Dat native advertising in stijgende lijn gaat, zagen we ook bij de inzendingen van de AMMA-awards. De vijf finalisten in de categorie ‘native advertising’ zijn mooie voorbeelden van hoe het een succesvol recept kan zijn.
Hoe krijg je je boodschap bij je doelgroep is een centrale vraag binnen iedere contentaanpak. Inhoudelijk moet het kloppen, maar ook de vorm waarin je het brengt en de plaats, spelen een rol. Vijf content marketing cases tonen hoe het moet.
Content marketing laat toe om problemen, groot en klein, aan te pakken. In deze The Fat Five tonen we vijf cases waarin content als een echte problem solver dient.
Waar is het vertrouwen? Het moet een centrale vraag zijn als je met content marketing bezig bent. In deze The Fat Five: vijf cases die aantonen dat je op verschillende manieren het vertrouwen van je publiek kan winnen.
Kan je in 2021 nog starten met SEO? Jazeker, zo toont een van de vijf cases die we hieronder toelichten. Het zijn (slechts) vijf winnaars van de recente Britse Content Marketing Awards. Straffe content dus.
Content marketing is eigenlijk ook een beetje context marketing. Rekening houden met context kan namelijk het verschil maken tussen matige of zelfs slechte content en geslaagde of straffe content.
Hoe kan je een opgebouwd publiek aan je merk verbinden? In deze Fat Five hebben we het over truth telling, LinkedIn Stories en hoe je slechte situaties kan ombuigen met content marketing.
Hoe je je boodschap overbrengt is minstens even belangrijk als je boodschap zelf. Denk daarbij altijd in functie van je doelgroep: wie zijn ze? Wat doen ze? En vooral: waar kan ik ze bereiken?
Met goeie en sterke verhalen kan je wel een en ander bereiken. Zelfs in B2B is sterke storytelling mogelijk en hoeft het dus niet saai te zijn!
Zoek als content marketeer naar niet voor de hand liggende content, blijf weg van clichés en stereotypes en doorbreek onderweg ook nog enkele taboes!
Hoe betrek je maatschappelijke thema's in je content? De richting die je kiest met je content marketing kan je reputatie echter maken of kraken.
Hoe kunnen slagroomtaarten bijdragen aan community building? In deze vlog delen we 5 tips waarmee je met content marketing de status quo kan doorbreken.
Kwalitatieve content marketing, dàt is de sleutel tot vertrouwen bij je doelpubliek. Nu meer dan ooit. Hoe pak je dat dan concreet aan?
Moet je blijven communiceren in coronatijden? Dat is de hamvraag van deze vlog. Het korte antwoord: ja. Bekijk meer in onze vlog over content marketing!
Waar bereik je die jonge kiezers in spe? En wat kan je als content marketeer leren van Burger King? Ontdek onze vlog over content marketing.
Zijn je goede voornemens al de deur uit gevlogen? Gelukkig zijn wij er weer met tips voor geslaagde content, alles wat je moet weten over TikTok én advies om je content hoog te laten scoren in Google.
In onze eerste vlog van het nieuwe jaar deelt Koen Denolf zijn content marketing trends voor 2020.
Hoe haal je meer uit jouw content? Of uit jouw doelpubliek? En hoe bedenk je die geweldige sweet spot? Kom te weten hoe je de Orbans van deze wereld kan omzeilen en content kan recycleren like a pro!
We interageren steeds meer met content. Maar wat zijn die interacties waard? Koen bespreekt het in de nieuwste Fat Five, onze vlog over content marketing.
Jaarlijks zakt Koen af naar Content Marketing World voor nieuwe inzichten over content marketing. Bekijk hier de 5 belangrijkste takeaways.
Al een jaar vloggen we over het belang van creativiteit in content marketing. Deze keer hebben we het over clichés, relevantie en Wenen.
Een bijzonder hete editie van onze content marketing vlog The Fat Five leidt ons naar een van de mooiste tuinen van Gent, van restaurant Alix.
Deze Fat Five meren we aan bij Dinner On The Lake, een feeëriek restaurant dat customer centricity duidelijk hoog in het vaandel draagt.
In de nieuwste vlog over content marketing hebben we het deze maand over oorlogsmisdaden, het einde van social media en stormen.
In deze editie van The Fat Five maken we kennis met Pycke Zot, dé ideale omgeving om het te hebben over sterke vrouwen, alien en talk triggers.
In de content marketing vlog van deze maand hebben we het over treinthrillers, Tinder en een ei.
In de content marketing vlog van deze maand hebben we het o.a. over mannelijkheid, Black Mirror en pitches.
Content marketing kan soms met heel eenvoudige middelen. Zelfs met één woord. Bekijk onze vlog en ontdek hoe!
De laatste Fat Five vlog van 2018: we snoepen van een Halloweencampagne, verdiepen ons in voice search én verdedigden de mensenrechten met UGent.
Barcelona bleek naast de perfecte stad voor een teambuilding, ook de ideale setting voor onze derde vlog.
Onze strateeg Koen deelt zijn vijf key learnings van het belangrijkste contentmarketingcongres ter wereld.
Het beste van content marketing in minder dan vijf minuten: dat is The Fat Five vlog.
Download deze gids met 11 essentiële vragen om jou te helpen in jouw zoektocht naar het ideale bureau.
Vier jaar geleden was het nog the shiny new thing. Vandaag kan je niet meer zonder. Content marketing is in geen tijd uitgegroeid tot een doeltreffende techniek om je business te helpen groeien. Maar waar begin je? Op welke content zet je in? En hoe blijf je anderen voor in een drukbevolkte contentvijver? Onze hoofdstrateeg, Koen Denolf, schreef er een boek over: ‘Dit is content marketing’.
Content werkt. Dat bewijzen we elke dag opnieuw bij The Fat Lady. Jammer genoeg, zien we ook een heleboel content passeren die zijn doel mist. Heb je het gevoel dat jouw content niet wordt opgepikt, beklijft of converteert? Hou jezelf dan eens een spiegel voor. Wij geven je tien redenen waarom jouw content niet scoort én evenveel manieren – met praktijkvoorbeelden – om dat op te lossen.