Influencer marketing is een hot topic in content marketing, maar toch toonde de meest recente digimeter van Imec, dat er – met uitzondering van jongeren – steeds minder vertrouwen is in influencers. Geloofwaardigheid is dus key. Daarom streeft The Fat Lady altijd naar een authentieke samenwerking die relevant is voor de doelgroep.
Frank Geerts, creatief directeur The Fat Lady: ‘Er worden nog veel beginnersfouten gemaakt door influencers te veel aan te sturen en hen geen creatieve vrijheid te geven. Toen ING ons vroeg om content te creëren voor de tentoonstelling ‘Love. Hate. Debate.’ in het ING Art Center zagen we onze kans om een relevante influencer marketing campagne op te zetten.’
De influencers moesten hun volgers en cultuurliefhebbers aanzetten om naar de tentoonstelling te komen. Fashion blogger Luigi Pistorio en cartoonist Laura Janssens delen een liefde voor design en kunst. Ze bezochten de tentoonstelling en publiceerden elk een persoonlijk verslag voor hun volgers op Instagram.
Ze gingen aan de slag met het concept van de tentoonstelling en deelden hun ongezouten mening over de kunstwerken.
De samenwerking met de influencers werd ook geïntegreerd in de eigen ING communicatie. The Fat Lady produceerde video content voor een socialmediacampagne en artikels voor de blog van ING.