Een opleiding kiezen is niet evident. Zeker voor een 18-jarige die de overstap maakt naar de universiteit of de hogeschool. De UGent wil studenten helpen om een doordachte keuze te maken, om zo hun slaagkansen te vergroten.
Sinds de zomer van 2019 zijn we de vaste contentmarketingpartner van de UGent. We verdiepten ons in het keuzeproces en de twijfels waar studenten mee zitten. Zo ontwikkelden we content op maat van de studiekiezers.
Koen Denolf (strateeg The Fat Lady): "De voorbije jaren communiceerde de universiteit vooral over zichzelf. We maakten de shift naar een customer centered aanpak."
Het contentprogramma bestaat uit een magazine naar studiekiezers waarbij elke editie focust op een ander deel van de journey naar de geschikte opleiding. In de videoreeks ‘Studentenklap’ geven eerstejaarsstudenten van de UGent een inkijk in hun studiekeuze en het studentenleven in Gent en Kortrijk. Ondersteunend worden ook Facebook en Instagram ingezet.
Laurens Beke (UGent – Directie Communicatie en Marketing): "The Fat Lady brengt communicatie voor én door studenten. Samen zoeken we interessante verhalen die toekomstige studenten aanspreken. Ze bundelen getuigenissen over studiekeuze, het studentenleven en natuurlijk over de UGent."
Over de UGent
De UGent is een top 100 universiteit en één van de grootste universiteiten in het Nederlandse taalgebied, met meer dan 46.000 studenten en 15.000 personeelsleden. Haar 11 faculteiten bieden meer dan 200 opleidingen aan in diverse wetenschappelijke disciplines. Onder het credo ‘Durf Denken’ toont de UGent haar kritische kijk op de maatschappij.