The Fat Lady wint Grand Prix Award voor UGent-campagne

The Fat Lady wint Grand Prix Award voor UGent-campagne

Met het GetUpStandUp-project voor de Universiteit Gent sleepte The Fat Lady een Grand Prix Award in de categorie Content Design de wacht. “Origineel idee, goed afgestemd op de doelgroep en onderscheidend in aanpak”, klonk het oordeel van de jury.

Het Gentse contentmarketingbureau trok naar Amsterdam met twee nominaties op zak. Naast de categorie Content Design was het ook kanshebber in de categorie Videoserie, met de eigen Fat Five vlog. Uiteindelijk verzilverde The Fat Lady een van de twee nominaties. De jury loofde vooral de keuze om design voor een digitale contentcampagne ook fysiek te gebruiken: “Het design gaat verder dan de digitale omgeving. Er is creatief omgegaan met de fysieke ruimte, wat een nieuwe draai geeft aan content design.”

'Get Up, Stand Up!': kritisch nadenken via een geslaagde Instagramcampagne

Om de 70ste verjaardag van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens te vieren, creëerde The Fat Lady voor de UGent een opmerkelijke Instagramcampagne. Het doel: studenten en professoren kritisch laten nadenken over mensenrechten en hen daarbij oproepen om hun mening te delen en een debat aan te gaan. Met een triggerende video, de inzet van micro- en nano-influencers en een uitgebreide socialmediastrategie zorgde de campagne voor discussie en lokte ze zowel positieve als negatieve reacties uit. Mission accomplished.

Goesting om zelf award winning content te creëren?

Kom eens langs voor een gesprek
Wij gebruiken cookies

Deze site gebruikt cookies om het gebruik van de website te vereenvoudigen. Raadpleeg onze cookie policy voor meer informatie over het gebruik van cookies en hoe u deze kan blokkeren. Door deze melding weg te klikken of verder te surfen, geeft u aan dat u akkoord gaat met onze policy. Klik hier voor onze cookieverklaring.