Wat is dat nu, quality content? - The Fat Lady

Een boutade in contentmarketing poneert dat ‘je content zo goed moet zijn, dat mensen er geld voor zouden betalen.’ Sommige merken zoals LEGO slagen daar ook in, want wat is de LEGO Movie anders dan een lange content commercial voor LEGO?

Wat maakt content kwaliteitsvol?

Je begint met afstand te nemen van je product en je volledig in te leven in je doelgroep. LEGO heeft het niet over blokjes en bouwen, het draait over fantasie en een nieuw universum creëren.

Wat je ook niet uit het oog mag verliezen is de productionele kwaliteit van je content. Hoe is het onderwerp aangepakt, welke beelden, teksten of video heb je gemaakt en hoe en waar communiceer je met je  publiek. Terug naar ons voorbeeld: de LEGO Movie steunde op een sterk script, fantastisch in beeld gebracht en op zijn best te ervaren in een cinemazaal.

Is het duidelijk dat je een extra inspanning gedaan hebt voor je publiek, dan zal dat gewaardeerd worden en zal men er – in sommige gevallen – zelfs voor willen betalen.

Wil je meer horen over ‘quality content’, dan is het mini-congres ‘Twenty Thoughts Before Noon’ de place to be. 20 sprekers, met 20 insights over content marketing. Rechtstreeks van de specialisten.

Lees meer over

Verruim je kijk op advertising en content marketing, schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief

Wij willen je inspireren en nieuwe ideeën aanreiken.

Oeps! Je browser lijkt niet meer in topconditie te zijn. Hierdoor wordt deze website niet optimaal weergegeven. Installeer de laatste versie van je favoriete browser om The Fat Lady in al haar glorie bewonderen.