The Fat Lady heeft de voorbije maanden in alle stilte gewerkt aan de nieuwe positionering voor Var. Tijdens de UBA Trends Day was het dan eindelijk zo ver: 1.500 adverteerders kregen in primeur de nieuwe merkidentiteit van de regie te zien.

Var profileert zich meer dan ooit als matchmaker. De regie brengt marketeers en mediaprofessionals die een meerwaarde zoeken in contact met de verschillende doelgroepen van de VRT-merken. Door nauw samen te werken matcht Var elk merk met het gepaste kanaal.

Uitdagende tijden voor marketeers

De nieuwe merkidentiteit van Var is ontstaan vanuit een aantal vragen waar heel wat marketeers vandaag mee worstelen:

  • Op welke media moet ik inzetten?
  • Welke kanalen zijn effectief voor welke doeleinden?
  • Verschijnt m’n boodschap in een betrouwbare omgeving en context?
  • Hoe betrouwbaar zijn de cijfers van de grote online platformen?

Een glashelder antwoord op die vragen laat zich niet zo makkelijk formuleren. Toch wil Var haar expertise in de strijd gooien om mee te zoeken naar de juiste antwoorden, verbanden en oplossingen.

It’s a match!

Hoe Var dat precies wil aanpakken? Door een betrouwbare en veilige partner te zijn voor merken en marketingprofessionals; door merken in contact te brengen met kwalitatieve publieken in een betrouwbare omgeving; door de juiste mensen en expertises met elkaar te verbinden.

Introducing: Var als matchmaker…

VAR

Matchmaker tussen:

  • Marketeers en de oplossingen voor hun vragen en problemen;
  • Merken en de publieken van de verschillende VRT-zenders (via advertising of branded content);
  • Mensen en de merken waarvan ze houden.

Meet the speakers

Een eerste concrete invulling van Var als matchmaker is te zien op UBA Trends Day 2018.

VAR

Onder de noemer ‘Meet the speakers‘ brengt Var een select groepje marketeers uit de zaal in contact met de sprekers van het congres. De marketeers kunnen bij hen terecht met specifieke vragen en uitgebreid gedachten wisselen.

Var matcht met creatieve partners

Voor de nieuwe marketingstrategie en positionering werkte Var samen met content advertising agency The Fat Lady.

Branding Today ontwikkelde de nieuwe visuele identiteit van de regie. Het kleurrijke en dynamische Var-logo verbindt de verschillende VRT-merken en toont de variëteit en kwaliteit van het aanbod. Een symboliek die uitstekend weergeeft waar Var voor staat: merken op een creatieve manier matchen met de waardevolle merken van VRT en Spotify.

De visuele identiteit van een merk is één, maar ook auditief moet het plaatje kloppen. Daarom nam Het Geluidshuis de sonic branding van Var onder handen. Nieuwsgierig hoe de nieuwe Var klinkt? Luisteren kan hier:

De eerste vruchten van die samenwerkingen kan je nu al zien op de vernieuwde website www.var.be.

 

Verruim je kijk op advertising en content marketing, schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief

Wij willen je inspireren en nieuwe ideeën aanreiken.

Oeps! Je browser lijkt niet meer in topconditie te zijn. Hierdoor wordt deze website niet optimaal weergegeven. Installeer de laatste versie van je favoriete browser om The Fat Lady in al haar glorie bewonderen.