Goeie storytelling begint met… een goed verhaal. En die verhalen vind je overal. Zoals deze drie Gentse voorbeelden. Ze bewijzen dat je ook met een klein budget en weinig moeite fantastische verhalen kunt vertellen.

Een goed verhaal kost niets

Café en concertzaal Vooruit vraagt aan haar bezoekers om hun verhalen via de hashtag #fanvanvooruit te delen. De meest opmerkelijke verhalen werken ze uit op hun blog. Zoals Marieke die haar lief ontmoette in Vooruit en nu trotse mama is. Kostprijs? Nul euro.

storytelling Vooruit Gent Marieke

Een goed verhaal kan je kort vertellen

De Nieuwe Dokken wordt een nieuwe woonwijk in het noorden van Gent. Op de Facebookpagina vertellen ze verhalen van voorbijgangers en bewoners in één Facebookpost. We herhalen: één Facebookpost. Door het kort te houden, kunnen ze zich tot de essentie te beperken. Neem bijvoorbeeld Jan die naar Gent verhuisde om aan Sint-Lucas te studeren. Een korte anekdote die tot de verbeelding spreekt en tegelijk een beeld van de buurt schetst.

storytelling de nieuwe dokken Jan

Een goed verhaal werk je uit zoals je zelf wil

Zwembad Van Eyck wilde verhalen van redders brengen. Ze konden die verhalen heel eenvoudig op een blog hebben gezet en klaar. Ze deden het anders. Wie er tot voor kort ging zwemmen kon de verhalen al zwemmend beluisteren. Met een onderwater-mp3. Een kleine, creatieve twist, die een compleet nieuwe dimensie aan de verhalen geeft.

Verruim je kijk op advertising en content marketing, schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Wij willen je inspireren en nieuwe ideeën aanreiken.

Oeps! Je browser lijkt niet meer in topconditie te zijn. Hierdoor wordt deze website niet optimaal weergegeven. Installeer de laatste versie van je favoriete browser om The Fat Lady in al haar glorie bewonderen.