Iedereen kent ‘m wel: de wet van Murphy. En toch sluipt hij heel wat projecten binnen. Het resultaat? Gefrustreerde accounts, creatieven… en klanten. Gelukkig blijf je met een sterke briefing Murphy makkelijk een stapje voor.

1. Ken je klant door en door

Ken je klant beter dan je klant zichzelf kent. Weet wat hem boeit, weet wat zijn klanten belangrijk vinden, kijk wat er leeft op de markt en verdiep je in wat de concurrentie doet. Enkel wie z’n klant door en door kent, weet met welke content hij het verschil kan maken.

2. Stel meetbare doelstellingen

Spreek goed af hoe je de resultaten van een campagne wil gaan meten. Zo sla je twee vliegen in één klap. Het helpt creatieven in een bepaalde richting denken en het voorkomt onnodig gehakketak achteraf

3. Kies de juiste media

Neem je tijd. Sla niet overhaast aan het brainstormen. Denk eerst goed na over wie je wil bereiken en waarom. Content publiceren zonder het op doordachte wijze te verspreiden heeft geen enkele zin.

4. Hou het zo concreet mogelijk

Het verbaast je misschien, maar creatieven houden van grenzen. Te veel vrijheid werkt contraproductief. Weten wat niet kan, helpt hen net om op zoek te gaan naar wat wél kan. Schrap die “verras ons” dus maar uit je briefing. Voorgoed.

Verruim je kijk op advertising en content marketing, schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief

Wij willen je inspireren en nieuwe ideeën aanreiken.

Oeps! Je browser lijkt niet meer in topconditie te zijn. Hierdoor wordt deze website niet optimaal weergegeven. Installeer de laatste versie van je favoriete browser om The Fat Lady in al haar glorie bewonderen.