De uitdaging
Onze klant Recticel bezit heel wat waardevolle, technische kennis. Inhoudelijk draait het vaak rond dezelfde soort topics. Dus hoe maak je daar dan een jaar lang interessante content van, zonder dat je je doelgroep verveelt?
Recticel helpt aannemers en architecten beter isoleren
Onze klant Recticel bezit heel wat waardevolle, technische kennis. Inhoudelijk draait het vaak rond dezelfde soort topics. Dus hoe maak je daar dan een jaar lang interessante content van, zonder dat je je doelgroep verveelt?
We focusten ons op drie elementen: technische know-how, oplossingen en innovatie.
Recticel is een toonaangevende Europese speler die isolatieoplossingen en advies levert aan bouwprofessionals voor de isolatie van daken, gevels en vloeren.
Lees: een bedrijf boordevol technische know-how. Van dezelfde input over het isoleren van platte daken maakten we een jaar lang frisse content. Hoe? Één woord: variatie.
Het is best eenvoudig. Herhaling zorgt dat je boodschap blijft hangen. Maar variatie zorgt dat je publiek ook geboeid blijft.
Dus stelden we met dezelfde input een gevarieerde always-on planning op, om een heel jaar met interessante content te vullen. We focusten ons op drie elementen: technische know-how, oplossingen en innovatie.
Inspirerende one minute video’s met experts die de technische kwaliteit van producten in de kijker zetten. Zo tonen we hun expertise en benadrukken we hoe de producten het verschil maken.
Door door te verwijzen naar de landingspagina 'Plat dak, Slim dak', geven we de doelgroep de kans om zich meteen verder te verdiepen. Geen one-shot, wel veel expertise op één plaats.
Diepgaande blogartikels die we samen met social afgeleiden inzetten om verkeer naar de website te genereren.
Snelle tips die we in verschillende jasjes staken voor social. Van carrousels en animatievideo’s tot FAQ’s op de website.
Een thematische nieuwsbrief die maandelijks wordt uitgestuurd, boordevol tips en inzichten uit de bouwsector voor bouwprofessionals.
Sterke doorklikratio’s
Onze artikels en tips zorgden voor een gemiddelde CTR van 1% op zowel Meta als LinkedIn.
Engagement met korte video’s
De ‘one minute of know-how’-video’s werden goed bekeken, met een gemiddelde completion rate van 8,4% op Meta, LinkedIn en YouTube.
Meetbare conversies
In één kwartaal realiseerden we duidelijke resultaten:
0%
0%
0
0