Naar de hoofdinhoud

Over ons

Content marketing is ons vak. We zijn er goed in. En vooral: we kunnen jou ermee helpen. In essentie is content marketing simpel: de juiste boodschap bij de juiste doelgroep via het juiste kanaal. Maar in realiteit is het vaak complex. Hoe bepaal je die boodschap? Hebben we één doelgroep of meerdere? Welke kanalen zetten we in? That’s where we come in.

Maar hoe doen we dat?

  • Content without strategy is just stuff, hoor je hier vaak. Meetbare doelen stellen, resultaten meten en rapporteren, bijsturen waar nodig: zo zorgen we ervoor dat je investering rendeert.
  • We geloven daarom ook in langetermijnsamenwerkingen, want goede dingen vragen tijd. Bij de meeste van onze klanten groeien we dan ook uit tot het verlengde van hun marcom-afdeling. Meer collega dan leverancier.
  • Centraal daarin staan onze gedreven accountmanagers, die inhoudelijk meedenken bij jullie vragen. Zij begrijpen wat je nodig hebt en vertalen dat naar concrete opdrachten voor de rest van het bureau 

Waarom we The Fat Lady heten

Het is zonder twijfel de meest gestelde vraag die we krijgen en er circuleren heel wat theorieën over. Tijd om de puntjes op de i te zetten.

Storytelling is ons ding. Verrassen ook. Dus kwamen we ter inspiratie al snel uit bij Wagner en de rondborstige Walkure Brünnhilde.  Zij geeft aan het einde van Wagners Ringcyclus het verhaal een onverwachte wending en slaat zo het publiek met verstomming. Ook wij willen verrassen met onze unieke aanpak en het verhaal van onze klanten een nieuwe wending geven. It ain’t over till the fat lady sings.

North by Northwest: Eén groep, twee complementaire bureaus

Om nog beter in te spelen op de steeds complexere communicatie-uitdagingen, bundelen The Fat Lady en MediaMixer de krachten in North by Northwest: de grootste contentgroep van België. Samen verenigen we 75 experts in strategische contentmarketing, digital marketing, events en audiovisuele productie – met kantoren in Gent en Antwerpen. We blijven opereren als twee aparte bureaus, elk met een eigen focus, maar werken samen onder één visie, met gedeelde services en maximale slagkracht. Zo bieden we onze klanten meer capaciteit, meer samenhang én meer impact – zonder onze eigenheid te verliezen.

The Fat People

  • Jaffee Brys

    CEO & Head of Content

    Jaffee detour min

    Runt het bureau en waakt daarnaast over de inhoudelijke kwaliteit van alle content, van opstart tot eindresultaat. Ondertussen houdt hij, als gepassioneerde (moes)tuinier, ook de levenskwaliteit van de kantoorplanten in het oog.

  • Koen Denolf

    Head of Strategy & Managing Partner

    Koen detour min

    Founding father van The Fat Lady en hoofdstrateeg. Vertaalt bedrijfsnoden naar contentstrategieën en inspireert merken en organisaties om de stap naar content marketing te zetten. Iets zegt ons dat hij binnen vijftig jaar nog steeds op de betere optredens en feestjes te vinden zal zijn.

  • Pauline Lannoo

    Head of Digital Strategy

    Pauline detour min

    Hoofd van de digital marketeers en contentstrateeg met een passie voor digital en performance marketing. Slaagt er als geen ander in om de link te leggen tussen strategie, creatie, distributie en rapportage. Loopt al eens graag als een hazewind door Gent.

  • Astrid De Prez

    Editorial & Graphic Designer

    Astrid detour min

    Had al enkele jaren bij De Morgen op de teller staan toen ze bij The Fat Lady startte. Brengt strakheid en rust in ons grafische werk, misschien wel een manifestatie van haar organisatiedrang? Astrid zou voor de gezelligheid gerust iedere dag een apéro doen. Zolang zij de liekes mag kiezen.

  • Eva Hugaerts

    Eindredacteur

    Eva detour min

    Werkt al 15 jaar als redacteur bij The Fat Lady. Ze bijt zich graag vast in sociale en maatschappelijke topics en gaat altijd op zoek naar de mens achter het verhaal. Als eindredacteur (lees: spellingnazi) staat ze in voor de eindcontrole van alle off- en online teksten.

  • Elien Popelier

    Account manager

    Elien detour min

    Een vat vol ervaring, want al meer dan vijftien jaar actief in de sector. Waar ze helemaal blij van wordt? Overzichtelijke Excels. Handig, als je dag in dag uit projecten in goede banen leidt. En haar ochtendhumeur? Dat trapt ze al fietsend weg met een straffe ‘true crime’- of wetenschapspodcast in de oren.

  • Timothy Puype

    Head of Accounts

    Timo detour min

    Wandelde in 2013 binnen als stagiair en groeide uit tot een vaste waarde. Als accountmanager overziet hij zowat alle magazines en als Head of Accounts is Timothy een baken van rust in de drukte van alledag. Weet belachelijk veel over het Eurovisiesongfestival en treinen.

  • Sofie Coen

    Account manager

    Sofie detour min

    Maakte de switch van adverteerder naar agency en brengt zo heel wat klantenkennis mee. Niet onbelangrijk in haar werk als account manager. Sofie organiseert trouwens iedere maand een diner party. Wat je moet doen om daar een uitnodiging voor te scoren, zoeken we ook nog uit.

  • Lore Joos

    Account manager

    Lore detour min

    In een vorig leven als videoproducer leerde Lore het belang van plannen, plannen en nog eens plannen. Ervaring die nu van pas komt als account manager. Haar liefde voor het bewegend beeld uit zich vooral in veel bioscoopbezoeken en een zwak voor Vlaamse fictie.

  • Nathalie De Bisschop

    Redacteur & Video Content Producer

    Nathalie detour min

    Nathalie leerde de kneepjes van het vak op de redacties van VTM Nieuws, Villa Politica en Radio 1. Vandaag zet ze haar journalistieke skills in om scherpe (video)content voor onze klanten te maken. Ze zwemt graag, reist het liefst traag en drinkt al eens een koffie. Of wijn. Afhankelijk van het uur.

  • Marijn De Reuse

    Editorial & Graphic Designer

    Marijn detour

    Streek na passages bij De Standaard en De Tijd bij The Fat Lady neer. Hij is een krak in het maken van magazines, illustraties en infographics. Ex-barman (vraag om zijn old fashioned) en koffie-connaisseur. Krijgt spontane eye twitches van ondoordacht design.

  • Steven Vanhecke

    Creative Lead

    Steven detour min

    Vormt samen met Ianka het creatieve brein van The Fat Lady. Hij bedenkt straffe formats, rubrieken en concepten, maar ook voor redactiewerk draait hij z’n hand niet om. Met een goede boekentip doe je hem altijd een plezier. En omgekeerd kan hij je ook veel literatuur aanraden.

  • Ianka Verberckt

    Junior creative

    Ianka detour min

    De schop tegen de schenen van de boomers op kantoor. Leeft op TikTok en japt graag over de meest absurde filmpjes die daar rondgaan. Bedenkt social formats, heeft de basic videoskills in de vingers en denkt buiten de lijntjes. Dat ze voor de ratten supportert, nemen we erbij. 

  • Jens Duthoo

    Video Content Creator

    Jens detour min

    Misschien wel de sportiefste van de bende. Momenteel volle focus op lopen, maar ook op andere sporten gooit hij zich graag. Net als op boeken. Geschiedenis, biografieën, ruimtevaart… Geef hem een onderwerp en hij bijt zich erin vast. Niet onhandig als onze videograaf die zelf filmt, monteert en videoformats bedenkt.

  • Yasmine De Wilde

    Digital marketeer

    Yasmine detour min

    Wanneer je luipaardprint spot op kantoor, is de kans groot dat Yasmine de drager is. Digital marketeer met een online track record om ‘u’ tegen te zeggen: online redacteur, SEA, SEO, social media content creator,… Tip: op haar bureau vind je altijd chocolaatjes. Tip 2: Yasmine geeft gratis tips over huidverzorging.

  • Charlotte Vergaerde

    Office manager

    Charlotte detour min

    Charlotte heeft het druk. Heel druk. Zo druk dat ze eigenlijk geen tijd heeft om hier een tekstje neer te schrijven. Wat wil je ook als je een bureau van 20 mensen in goede banen leidt én ook nog eens de administratie doet.

  • Stijn Fraeters

    (Video)redacteur

    Stijn detour min

    Videojournalist in de breedste zin van het woord: zowel videograaf, redacteur als journalist. Na enkele jaren op de (video)redactie van HLN stapte hij over naar de ‘dark side’. Houdt van wandelen of fietsen door Kempische velden, maar trekt er ook graag op uit naar exotischere bestemmingen. De Gasmeterlaan bijvoorbeeld.

  • Zoë Vereecke

    Digital marketeer

    Zoe detour min

    Zet haar eerste carrièrestap bij The Fat Lady. Leergierig, altijd goedgezind en pakt de dingen vast. Brengt een vleugje Scandinavië naar Gent, want is half-Deens. Zoë trekt al eens graag de wereld in, om nieuwe culturen te leren kennen. En uiteraard om leuke koffiebars te ontdekken!